Trendy-na-socialnych-sietach2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Kategórie: Články


Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú.

Ktorá sociálna sieť bude v trende v roku 2023?

V minulosti ste častokrát počúvali, že treba byť na čo najviac sieťach, pretože na každej sociálnej sieti môžete zachytiť iné publikum. V roku 2023 však na slovenskom trhu nastali určité zmeny. Napríklad Facebook mal v minulosti stále dvakrát toľko aktívnych používateľov ako Instagram. V tomto roku čísla aktívnych slovenských používateľov na Instagrame narástli a rast používateľov na Facebooku sa spomalil. Pomaly ľudia prechádzajú na Instagram a mali by ste sa na túto zmenu pripraviť aj vy. Takisto to znamená, že vaše publikum na Instagrame a Facebooku nebude také rozdielne, a preto bude stačiť recyklovať obsah z Instagramu na Facebook a sledovať, ako sa mu darí.

Zdroj: Social spirit

Na ktorej sociálnej sieti byť v roku 2024?

Menšie značky, ktoré sa snažia optimalizovať svoje náklady a komunikovať naozaj len tak, kde sa im to oplatí, musia sledovať svoje ciele. Ak vám niektoré zo sietí, na ktorých ste komunikovali, neprinášali ROI, je zbytočné ostávať na nich aj v roku 2024. 

Prieskumy Hootsuite potvrdzujú, že aj vo svete značky pristúpili k tomuto kroku. Je to strategické rozhodnutie, pretože v priemere je jeden človek na siedmich rôznych sociálnych sieťach. Niektoré z nich však používa primárne a vašou úlohou ako značky je zistiť, ktorá to je a komunikovať naňho práve na nej.  

Zdroj: Social spirit

Je potrebné vytvárať účty na nových sociálnych sieťach?

V minulosti by vám všetci marketéri hovorili, ako sa na nových sociálnych sieťach treba okamžite registrovať a začať tam tvoriť obsah, kým tam nie je konkurencia. Štatistiky však hovoria niečo iné. Iba 11% spoločností prichádza na nové siete rýchlo. Väčšina z nich najprv sleduje, ako sa daná sociálna sieť vyvinie a či sa tam pre nich nájde potenciál. Nemusíte začať komunikovať na každej novej sociálnej sieti, ktorá príde. Radšej ostaňte verný svojej stratégii a počkajte ako sa daná sociálne sieť zastabilizuje. A či vôbec.

Zdroj: Social spirit

Podľa prieskumov je LinkedIn sociálnou sieťou, ktorá je naprieč rokmi najstabilnejšia a takisto legislatívne najmenej diskutabilná. Viac o tom, ako začať na LinkedIn-e si môžete vypočuť v mojom podcaste s Mikim Plichtom.

Instagram a TIk-Tok ako vyhľadávače namiesto Google

Už v minuloročných trendoch som spomínala, že sociálne siete sa menia na vyhľadávače. Najmladšie generácie na vyhľadávanie informácií nepoužívajú Google ale sociálne siete. Najviac na vyhľadávanie používajú Instagram a Tik-Tok. Zamerajte sa preto vo vašej komunikácii na používanie kľúčových slov, ktoré vaša cieľová skupina bude zaručene vyhľadávať. 

Aký obsah bude v roku 2024 najviac fungovať na sieťach?

Podľa prieskumov Hootsuite bude v roku 2024 najviac fungovať práve zábavný obsah. Vnímajú ho dokonca ako motor návratnosti investícií, ktoré vy ako značka vložíte do sociálnych sietí. Na opačnom póle naopak stojí predajný obsah, ktorí užívateľom sociálnych sietí vyslovene prekáža. 

Fun fact? 48% spoločností v priemere publikuje svoju ponuku na týždennej báze a zároveň sledujú metriku interakcie ako jednu z najdôležitejších v ich komunikácii. Prečo to nie je ideálne? Pretože prirodzene ich predajné príspevky nebudú mať veľké čísla v interakciách. To je obsah, ktorý ľudia na sociálnych sieťach prioritne nevyhľadávajú. 

Predajné príspevky fungujú dobre na dosah, ak ich podporíte platenou reklamou. Lepším prípadom by bolo vziať zábavný aspekt sociálnych sietí aj do vašich predajných príspevkov. Tak trafíte klinček po hlavičke. Budete mať aj interakcie a nebudete otravovať vaše publikum. 

Chcete tip navyše? Pristupuje k vašim sociálnym sieťam ako ku knihe, ktorú píšete. Storytelling funguje naprieč všetkými sociálnymi sieťami a môže v sebe obsahovať aspekty zábavného, hodnotného, inšpiratívneho i predajného charakteru. Môžete tak prostredníctvom neho dosiahnuť všetky výsledky, ktoré si vo vašej stratégii sociálnych sietí stanovíte.

AI je na sociálnych sieťach ako Photoshop

Umelá inteligencia (AI) bude stále v rozkvete. Začne ju používať viac tvorcov ako v tomto roku a možno aj tí, ktorí boli na začiatku voči nej skeptickí. Zároveň však AI zamiešala karty. Na sociálnych sieťach teraz používatelia ťažšie vyhodnocujú obsah. Častokrát nevedia čo je realita a čo AI. Staršia generácia to nevie takmer vôbec rozlíšiť a pre mnohých v produktívnom veku je zdrojom nedôveryhodnosti značky.

Dbajte pri vašich profiloch na to, do akej miery budete používať nástroje umelej inteligencie. Užívatelia ju vnímajú ako boli niekedy vnímané filtre na fotkách, Photoshop. Ak sa chcete vyhnúť tomu, že vám vaši potenciálni zákazníci prestanú dôverovať a prestanete byť pre nich autentickí, pomáhajte si ňou, no nespoliehajte sa na ňu.

Zapracujte AI do vašej stratégie sociálnych sietí. Vnímajte tón komunikácie, ktorý za vás AI nástroje nevytvoria. Rozdeľte príspevky na také, ktoré za vás dokáže vytvoriť AI (napríklad hodnotné príspevky) a také, ktoré musia mať váš osobný vklad (osobné, inšpiratívne príspevky). Nikdy netvorte osobný príspevok s AI. 

Ak sa rozhodnete AI nepoužívať, je to úplne v poriadku. Prídete o trochu času stráveného tvorbou obsahu, ale zachováte si jednotnú komunikáciu a budete sa vedieť spoľahnúť sami na seba. Ak sa rozhodnete používať AI nástroje, odporúčam skôr na vyhľadávanie obsahu, tipy a inšpirácie ako samotná tvorba textov a vizuálov. Stále majú medzery a ak tvoríte obsah v slovenčine/češtine, medzery sú o to väčšie.

Zmena zamerania social media manažérov na tvorcov video obsahu 

Video je stále tu a žiaden iný typ obsahu sa nehrabe na prvú priečku ani v roku 2024. Dokonca na jednej z online prednášok, ktorej som sa zúčastnila, povedali zaujímavú vetu: “Všetci social media špecialisti by sa mali pripraviť na to, že čoskoro budú firmy vyhľadávať skôr video tvorcov obsahu (video content creators) ako samotných špecialistov na sociálne siete”. 

S príchodom AI totiž môžu firmy tvoriť obsah pomerne nenáročne, a preto sa možno zmení aj ich dopyt po social media profesionáloch, ktorí budú viac tvorcami videoobsahu ako tvorcami príslušných textov a ideí. Tie si v konečnom dôsledku bude môcť urobiť značka aj sama.

Zdroj: Social spirit

Social media špecialisti, naučte sa v roku 2024 tvoriť videá na úrovni, aby ste mohli túto službu predávať vo svojom portfóliu. Nezabudnite pri tom na kvalitnú stratégiu sociálnych sietí, ktorú môžete klientom predávať.

Rastúci Social selling alebo Social commerce

Každá sociálna sieť to má nazvané po svojom, no ide o jednoduchú záležitosť. Predávanie prostredníctvom sociálnych sietí. Zahŕňa činnosti, ako je objavovanie produktov na nástenkách používateľov vo forme recenzií, hodnotení, odporúčaní, user-generated contentu, členského, špeciálnych zliav pre followerov priamo na sieťach. Netreba zabudnúť aj na obchody, ktoré sociálne siete ponúkajú. Vďaka nim môžu nakupovať používatelia hneď na sieťach a nemusia sa nikam preklikávať.

Tento fenomén vychádza z toho, že ľudia na sociálnych sieťach trávia stále viac a viac času, a preto je to pre tvorcov dobrým nielen komunikačným ale aj predajným nástrojom. Výhodou predaja na sociálnych sieťach je nenásilnosť (ak sa to tak naučíte robiť). Ako značka sa môžete spojiť s malými influencermi, ktorí budú tvoriť obsah za vás na svojich nástenkách a označia váš produkt, ktorý je súčasťou vášho katalógu produktov. 

Zamerajte sa v roku 2024 aj na predajný potenciál sociálnych sietí. Rozmyslite si, ako rozložiť váš rozpočet na jednotlivé aktivity ako spoluprácu s influencermi, sprostredkovanie zľavových kódov pre vašich fanúšikov alebo odoberateľov kanálu a takisto na performance reklamné kampane v čase, kedy budete chcieť predávať vaše produkty či služby. 

Trendy sociálnych sietí na rok 2024 naznačujú, že ešte stále majú kam rásť a to, že užívatelia zo sietí budú odchádzať nehrozí. Mení sa ale dôveryhodnosť jednotlivých sociálnych sietí a s príchodom AI aj dôveryhodnosť samotných tvorcov. Každopádne, všetky nástroje, ktoré na trhu vznikajú nám môžu uľahčiť prácu na sieťach, ak ich použijeme a uchopíme správne.

Ak neviete ako na to, rada vám s tým pomôžem vypracovaním stratégie na mieru alebo individuálnym mentoringom.

Vaša #socialspirit 💛

2

0 Comments

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Facebook zvyšuje bezpečnosť tvorcov a nimi spravovaných Facebook stránok. Od tvorcov, ktorí spravujú stránky s vysokým potenciálom zásahu, vyžaduje po novom autorizáciu na publikovanie. V praxi to znamená, že keď dostanete od Facebooku výzvu na autorizáciu, musíte...

Jesenné novinky na Instagrame

Jesenné novinky na Instagrame

Instagram prichádza s ďalšími vylepšeniami pre tvorcov obsahu. Prináša efektívne riešenia na zjednotenie videoobsahu, recykláciu aj jednoduchšie dohľadanie tvorcov. Okrem toho sa predplatné vo forme Instagram Subscription nezadržateľne blíži aj na Slovensko. Ste...

Letné instanovinky

Letné instanovinky

Letu sa hovorí síce uhorková sezóna, ale na príchod noviniek , aktualizácií a vylepšení na sociálnych sieťach to neplatí. Pozrite sa čo si tvorcovia z Isntagramu pre vás pripravili a rovno sa zamyslite, ako to môžete využiť pre vašu značku. Creator marketplace...

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Sociálne siete sa z roka na rok stávajú menej bezpečným miestom a uvedomujú si to aj jeho tvorcovia. Preto už v roku 2018 Instagram zaviedol možnosť dvojitej verifikácie, inak nazývanej aj dvojfaktorové overenie. Bezpečnosť na sociálnych sieťach kedysi...

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

Ak hľadáte na LinkedIne nástroj ako Business manager na správu Facebooku a Instagramu, práve se ho našli. Volá sa Campaign manager a funguje na veľmi podobnom princípe ako spomínany Business manager. Campaign manager je nástroj od LinkedIn a slúži na vytváranie...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.