Problémom platenej reklamy býva, že vyberieme nevhodnú cieľovú skupinu. Ak chcete cieliť správne, zamerajte sa na remarketing. Oslovte tých, ktorí už prejavili záujem o vaše služby či produktu.
Postup ako na to však nie je úplne jednoduchý. Základom, ktorý musíte mať je vytvorený Business manager účet a zároveň aktívny Meta Pixel. Za predpokladu, že máte obe veci nastavené sa môžete pustiť do procesu tvorby vlastného publika (z angličtiny Custom Audience).
Custom audience / Vlastné publikum
Vlastné publikum vám umožní zacieliť reklamu, ktorá vám pomôže nájsť existujúce publikum medzi ľuďmi, ktorí sú na Facebooku a Instagrame.
Na vytvorenie vlastných publík ľudí, ktorí už poznajú vašu firmu, môžete použiť rôzne zdroje, ako sú zoznamy zákazníkov, návštevnosť webových stránok alebo aplikácií alebo ich predchádzajúca interakcia s vašimi príspevkami na Facebooku. Na jeden reklamný účet môžete vytvoriť až do 500 rôznych vlastných publík.
Ako vytvoriť vlastné publikum z webovej stránky?
Kliknite na menu znázornené troma čiarkami vľavo hore vo vašom Business manageri. Prejdite do časti “Publikum” na ľavej lište.
Ak už máte publiká, kliknite na rozbaľovaciu ponuku “Vytvoriť publikum” na ľavej strane obrazovky a vyberte možnosť Vlastné publikum.
Ak nemáte žiadne publiká, namiesto rozbaľovacích ponúk uvidíte len tlačidlá na vytvorenie publika.
Zdroje dát pre tvorbu vlastného publika
K dispozícii máte dva typy zdrojov získavania dát o používateľoch.
Internými zdrojmi sú vaša webová stránka, aplikácia, katalóg produktov, príp. údaje získané z offline prostredia.
Externými zdrojmi, resp zdrojmi priamo Facebooku sú údaje z vášho Instagram účtu, Facebook fanúšikovskej stránky a ostatných zásahov, ktoré ste prostredníctvom svojho obsahu získali priamo na tejto platforme.
Spomedzi všetkých možností si pre tento účel vyberte návštevnosť webu.
Veľkosť vášho vytvoreného publika bude znížená o používateľov s iOS 14.5 zariadeniami alebo novšími typmi. Môžete ich však zasiahnuť vytvorením tzv. lookalike publík.
Nastavenia vlastného publika
Zvoľte si kritéria pre vami vybrané publikum. Na výber máte z možností či musia členovia publika spĺňať všetky vami zadané parametre, alebo stačí jeden z parametrov. Vyberte si Meta pixel, ktorý je aktívny ako zdroj a v políčku “Akcie” zvoľte “all website visitors”, a teda návštevníkov všetkých stránok vášho webu.
Pre budúce cielenie si môžete vyšpecifikovať aj návštevníkov konkrétnej podstránky v rámci vášho webu.
Svoje vlastné publikum nazvite, aby ste ho v časti vytvorenia reklamnej kampane vedeli odlíšiť od ostatných publík, ktoré ste vytvorili. Máte možnosť pridať aj stručný popis, napr. “všetky stránky”, príp. len vybraná podstránka, ktorej návštevníkov chcete kampaňou zacieliť.
Vaše vlastné publikum je úspešne vytvorené. Ak chcete rozšíriť možnosti zaujať podobné publikum vášmu vlastnému, môžete sa rovno pustiť do tvorby tzv. “lookalike audience”.
Vlastné publikum v Správcovi reklám
Vami vytvorené nemusí byť dostupné v ponuke Správcu reklám (Ads managera) okamžite po jeho vytvorení. Počkajte pár minút a obnovte váš Business manager, aby ste mohli túto možnosť využiť.
Ak sa rozhodnete vytvoriť vlastné publikum z webstránky, myslite na to, že na webstránke musíte mať vybudovanú pravidelnú návštevnosť, aby Meta pixel vedel zbierať a posudzovať dáta získané od viacerých návštevníkov. Ak budete mať komplikácie súvisiace s vytvorením Custom audience a vytvorenia reklamy s cielením na túto cieľovú skupinu, neváhajte ma kontaktovať, rada Vám pomôžem.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments