Ako vytvoriť vlastné publikum v Business manageri

Kategórie: Návody

Problémom platenej reklamy býva, že vyberieme nevhodnú cieľovú skupinu. Ak chcete cieliť správne, zamerajte sa na remarketing. Oslovte tých, ktorí už prejavili záujem o vaše služby či produktu.

Postup ako na to však nie je úplne jednoduchý. Základom, ktorý musíte mať je vytvorený Business manager účet a zároveň aktívny Meta Pixel. Za predpokladu, že máte obe veci nastavené sa môžete pustiť do procesu tvorby vlastného publika (z angličtiny Custom Audience).

Custom audience / Vlastné publikum

Vlastné publikum vám umožní zacieliť reklamu, ktorá vám pomôže nájsť existujúce publikum medzi ľuďmi, ktorí sú na Facebooku a Instagrame.

Na vytvorenie vlastných publík ľudí, ktorí už poznajú vašu firmu, môžete použiť rôzne zdroje, ako sú zoznamy zákazníkov, návštevnosť webových stránok alebo aplikácií alebo ich predchádzajúca interakcia s vašimi príspevkami na Facebooku. Na jeden reklamný účet môžete vytvoriť až do 500 rôznych vlastných publík.

Ako vytvoriť vlastné publikum z webovej stránky?

Kliknite na menu znázornené troma čiarkami vľavo hore vo vašom Business manageri. Prejdite do časti “Publikum” na ľavej lište.


vytvorenie-vlastného-publika-1

Ak už máte publiká, kliknite na rozbaľovaciu ponuku “Vytvoriť publikum”  na ľavej strane obrazovky a vyberte možnosť Vlastné publikum.

Ak nemáte žiadne publiká, namiesto rozbaľovacích ponúk uvidíte len tlačidlá na vytvorenie publika.

vytvorenie-vlastného-publika-1

Zdroje dát pre tvorbu vlastného publika

K dispozícii máte dva typy zdrojov získavania dát o používateľoch.

Internými zdrojmi sú vaša webová stránka, aplikácia, katalóg produktov, príp. údaje získané z offline prostredia.

Externými zdrojmi, resp zdrojmi priamo Facebooku sú údaje z vášho Instagram účtu, Facebook fanúšikovskej stránky a ostatných zásahov, ktoré ste prostredníctvom svojho obsahu získali priamo na tejto platforme.

vytvorenie-vlastného-publika-1

Spomedzi všetkých možností si pre tento účel vyberte návštevnosť webu.

Veľkosť vášho vytvoreného publika bude znížená o používateľov s iOS 14.5 zariadeniami alebo novšími typmi. Môžete ich však zasiahnuť vytvorením tzv. lookalike publík.

vytvorenie-vlastného-publika-1

Nastavenia vlastného publika

Zvoľte si kritéria pre vami vybrané publikum. Na výber máte z možností či musia členovia publika spĺňať všetky vami zadané parametre, alebo stačí jeden z parametrov. Vyberte si Meta pixel, ktorý je aktívny ako zdroj a v políčku “Akcie” zvoľte “all website visitors”, a teda návštevníkov všetkých stránok vášho webu. 

Pre budúce cielenie si môžete vyšpecifikovať aj návštevníkov konkrétnej podstránky v rámci vášho webu.

vytvorenie-vlastného-publika-1

Svoje vlastné publikum nazvite, aby ste ho v časti vytvorenia reklamnej kampane vedeli odlíšiť od ostatných publík, ktoré ste vytvorili. Máte možnosť pridať aj stručný popis, napr. “všetky stránky”, príp. len vybraná podstránka, ktorej návštevníkov chcete kampaňou zacieliť.

vytvorenie-vlastného-publika-1

Vaše vlastné publikum je úspešne vytvorené. Ak chcete rozšíriť možnosti zaujať podobné publikum vášmu vlastnému, môžete sa rovno pustiť do tvorby tzv. “lookalike audience”.

Vlastné publikum v Správcovi reklám

Vami vytvorené  nemusí byť dostupné v ponuke Správcu reklám (Ads managera) okamžite po jeho vytvorení. Počkajte pár minút a obnovte váš Business manager, aby ste mohli túto možnosť využiť.

Ak sa rozhodnete vytvoriť vlastné publikum z webstránky, myslite na to, že na webstránke musíte mať vybudovanú pravidelnú návštevnosť, aby Meta pixel vedel zbierať a posudzovať dáta získané od viacerých návštevníkov. Ak budete mať komplikácie súvisiace s vytvorením Custom audience a vytvorenia reklamy s cielením na túto cieľovú skupinu, neváhajte ma kontaktovať, rada Vám pomôžem.

Vaša #socialspirit 💛

0

0 Comments

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ak chcete nechať spravovanie vašich sociálnych sietí profesionálovi, alebo potrebujete pomôcť s platenou reklamou, potrebujete udeliť čiastočný prístup do Business Managera ďalšiemu tvorcovi, prípadne agentúre. Ako na to? Prečítajte si tento stručný návod. Pred...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá sociálna sieť bude v...

Jesenné novinky na Instagrame  2023

Jesenné novinky na Instagrame 2023

Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách. Instagram je už aj zvuková...

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Asi všetci sa zhodneme na tom, že Facebook od svojho vzniku prešiel enormnými zmenami. Marketéri, podnikatelia aj osobné značky sú pohrúžení do aktuálneho fungovania sociálnych sietí a ich budúcnosti, no skúsme sa na ne pozrieť z nadhľadu. Priblížme si cestu, ktorú...

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Sociálne siete sa neustále menia a niekedy je ťažké sledovať aktuálne trendy. V nasledujúcom článku som vám spísala až 11 prichádzajúcich, ale aj zabehnutých noviniek, ktoré momentálne hýbu svetom sociálnych sietí. Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023 sa týkajú...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú.  Social media výzva roku 2023 ...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.