ako naplánovať príspevky na instagram a facebook

AKO NAPLÁNOVAŤ PRÍSPEVKY NA INSTAGRAM A FACEBOOK: NÁVOD KROK PO KROKU

Kategórie: Návody

Plánovanie príspevkov vám môže ušetriť kopec času a prinúti vás rozmýšľať nad tvorbou obsahu strategicky. V nasledujúcom návode vám ukážem ako na to krok po kroku s použitím Meta Business Suite a nástroja Planner, ktorý má k dispozícii každá Facebook stránka.

Návod ako plánovať príspevky cez Facebook krok po kroku

Prejdite na vašu Facebook stránku a v pravom hornom rohu kliknite na profilovú fotku stránky.

Po rozkliknutí sa vám zobrazí nová lišta vpravo, hneď pod profilovou fotkou. Tu kliknite na “Meta Business Suite”.

plánovanie príspevkov na Facebooku a instagrame krok 2

Po kliknutí na Meta Business Suite na pravej lište kliknite na “Planner” a zobrazí sa vám veľký plánovací kalendár, kde uvidíte aj vaše predchádzajúce príspevky a takisto archív príspevkov, ktoré ste publikovali v minulosti.

Extra tip: Ak spravujete viac biznis profilov na Facebooku, skontrolujte si, či sa nachádzate v profile, ku ktorému idete naplánovať príspevky. Skontrolujete to pohľadom na profilovú fotku Facebook stránky umiestnenú tentokrát nie v pravom, ale v ľavom hornom rohu.

Plánovanie príspevkov v Planneri

Ak chcete naplánovať príspevok, stačí, ak v pravom hornom rohu rozkliknete tlačidlo “Create post” / “Vytvoriť príspevok”. Máte na výber z vytvorenia klasického príspevku, príbehu – story, alebo filmového pásu – reel. Zvoľte príspevok. Meta Business Suite vám automaticky zobrazí nové okno, v ktorom môžete vytvoriť príspevok po vizuálnej aj textovej stránke. 

AKO NAPLÁNOVAŤ PRÍSPEVKY NA INSTAGRAM A FACEBOOK: NÁVOD KROK PO KROKU krok 5

Ako publikovať na Facebooku aj na Instagrame naraz?

Ak chcete príspevok publikovať na Facebooku aj na Instagrame naraz, stačí, ak v prvom kroku plánovania príspevku zakliknete obe platformy. Text príspevku viete potom osobitne prispôsobiť pre Facebook a Instagram.

V ďalšom kroku plánovania príspevkov si môžete vybrať aké médium budete publikovať. Bude to statická fotka či vizuál, alebo video? Pri oboch možnostiach si môžete zvoliť možnosť “Upload from desktop”/ “Vložiť z počítača”.

publikovať na Facebooku aj na Instagrame naraz

V ďalšom kroku je nutné vložiť vami pripravený text k príspevku do poľa “Text”. Všimnite si tu nad poľom “text” možnosť “Customize post for Facebook and Instagram”. Po zakliknutí tohto políčka môžete pozmeniť text na Facebooku a Instagrame, no celé ďalšie plánovanie mimo textovej časti ostane jednotné.

ako plánovať príspevky na facebook - krok 8

Nezabudnite do vášho textového poľa vložiť aj emojis na dotvorenie atmosféry textu. Inšpiráciu na emojis nájdete v textovom poli v pravom dolnom rohu s ikonkou smajlíka.

Prečo nepublikovať to isté na Facebook a Instagram?

Pozmeniť text na Instagrame a Facebooku odporúčam z dvoch dôvodov. Na Facebooku môžete pridať k príspevku linky, ktoré sú klikateľné. Publikum teda môžete smerovať priamo na stránku mimo Facebooku. Na Instagrame to možné nie je. Tam je nutné uviesť textovo “Viac na linku v BIO”, kde sa publikum môže reálne prekliknúť na vami želanú stránku.

To isté platí pri hashtagoch (#), ktoré na Instagrame spĺňajú vyhľadávacie funkcie pre publikum, no na Facebooku takto nefungujú. Tam sú teda zbytočným textom, ktorý publikum skôr otravuje.

Ďalším krokom pri plánovaní príspevkov v prípade Instagramu je teda doplnenie hashtagov. V textovom poli v pravej dolnej časti nájdete ikonku #. Po kliknutí na ňu sa vám zobrazí nové pop-up okno, v ktorom môžete zadať hashtagy, príp. si jednotlivé # uložiť na ďalšie použitie.

Na kedy plánovať publikovanie príspevkov na Facebooku a Instagrame?

Posledným no veľmi dôležitým krokom je určenie času publikovania príspevku. Je to posledné pole pri plánovanom príspevku a opäť sa vás opýta na čas publikovania na Instagrame a Facebooku.

TIP: V planneri častokrát uvidíte, kedy ste mali v minulosti dobré interakcie na vašich príspevkoch a sám vám odporučí časy publikovania ďalších príspevkov do budúcnosti.

Neexistuje správna odpoveď na otázku: “Kedy publikovať?”. Je to závislé od toho, pre koho tvoríte obsah. Zamyslite sa nad vašou cieľovou skupinou. Ako vyzerá ich deň? Kedy stíhajú prísť na siete? Práve v tomto čase by ste im mali naservírovať váš príspevok.

Posledný tip k správnemu načasovaniu je, aby ste v dobe vypublikovania boli online aj vy sami. V prípade, že budete mať na váš príspevok reakie, môžete na ne instantne reagovať a algoritmus váš príspevok posunie ďalej, novému publiku.

Nech sa vám darí plánovať dopredu po čo najdlhšiu dobru. Tak sa rodia majstri sociálnych sietí.

Vaša #socialspirit 💛

0

0 Comments

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ak chcete nechať spravovanie vašich sociálnych sietí profesionálovi, alebo potrebujete pomôcť s platenou reklamou, potrebujete udeliť čiastočný prístup do Business Managera ďalšiemu tvorcovi, prípadne agentúre. Ako na to? Prečítajte si tento stručný návod. Pred...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá sociálna sieť bude v...

Jesenné novinky na Instagrame  2023

Jesenné novinky na Instagrame 2023

Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách. Instagram je už aj zvuková...

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Asi všetci sa zhodneme na tom, že Facebook od svojho vzniku prešiel enormnými zmenami. Marketéri, podnikatelia aj osobné značky sú pohrúžení do aktuálneho fungovania sociálnych sietí a ich budúcnosti, no skúsme sa na ne pozrieť z nadhľadu. Priblížme si cestu, ktorú...

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Sociálne siete sa neustále menia a niekedy je ťažké sledovať aktuálne trendy. V nasledujúcom článku som vám spísala až 11 prichádzajúcich, ale aj zabehnutých noviniek, ktoré momentálne hýbu svetom sociálnych sietí. Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023 sa týkajú...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú.  Social media výzva roku 2023 ...

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Facebook zvyšuje bezpečnosť tvorcov a nimi spravovaných Facebook stránok. Od tvorcov, ktorí spravujú stránky s vysokým potenciálom zásahu, vyžaduje po novom autorizáciu na publikovanie. V praxi to znamená, že keď dostanete od Facebooku výzvu na autorizáciu, musíte...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.