Ako nastaviť ciele social media stratégie

Kategórie: Návody

Stratégia na sociálnych sieťach by nedávala zmysel bez stanovenia cieľov. Práve tie nám na konci dňa ukážu, či ideme správnym smerom, alebo sme sa po ceste neplnenia stratégie stratili.

Ciele versus Vízie

Málokto si na začiatku podnikania stanovuje presné merateľné ciele. Častokrát sú to skôr predstavy, ktoré nazývame cieľmi. Nie je to ale chyba, lebo práve tie nemerateľné ciele nám pocitovo ukazujú, ako sa budeme cítiť, keď to “niečo” dosiahneme. Aj keď sú nemerateľné, sú rovnako dôležité. Podobajú sa však skôr víziám ako cieľom, a preto ich treba rozmeniť na drobné – na konkrétne ciele.

Biznisové ciele má každý podnikateľ či spoločnosť iné. Vždy sa však týkajú podnikania ako celku a jednotlivých sekcií v podnikaní. Napríklad finančné ciele, marketingové ciele, produktové ciele, atď. Všetky tieto ciele by mali byť tzv. SMART, aby to neboli len nejaké neuchopiteľné predstavy. 

SMART ciele v podnikaní

Skratka SMART pochádza zo začiatočných písmen anglických slov:

  • Specific – špecifické: Ciele musia byť špecifické, týkať sa konkrétnej veci či oblasti.
  • Measurable – Merateľné: Musia obsahovať meraciu jednotku, aby sme vedeli, kedy daný cieľ reálne dosiahneme a môžeme ho považovať za úspešný.
  • Attainable – Dosiahnuteľné: Značka musí byť schopná ciele dosiahnuť aj s ohľadom na prostredie, v ktorom podniká.
  • Relevant – Relevantné: Ciele majú byť v súlade s hodnotami a víziou značky a týkať sa podnikateľskej činnosti.
  • Timely – Časovo ohraničené: Ciele majú byť časovo ohraničené, aby sme vedeli, dokedy máme jednotlivé ciele splniť.

Každá značka či podnikateľ by mal mať definované SMART ciele, aby vedela pokračovať v nastavení cieľov na sociálnych sieťach.

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, či vám vaša prítomnosť na sociálnych sieťach pomáha dosahovať vaše ciele? Nestačí mať založené sociálne siete a tvoriť na nich obsah. Je potrebné vedieť, prečo sociálne siete daná značka potrebuje. Takisto dôležité je vedieť, ako majú prispieť k naplneniu jednotlivých biznisových cieľov. Bez tohto sociálne siete pre značku skutočne nemajú význam.

Ciele na sociálnych sieťach

Pri stanovení cieľov na sieťach sa zamerajte na 3 oblasti, ktoré vám pomôžu nazerať na ne z každého uhla pohľadu a uchopiť ich tak kompletne:

  • BUDOVANIE POVEDOMIA O ZNAČKE – rast profilu, zásah nového publika a jeho postupné rozširovanie,
  • BUDOVANIE KOMUNITY – tvorenie vzťahov s fanúšikmi a potenciálnymi zákazníkmi / klientami, budovanie vzťahu so značkou,
  • KONVERZIE – získavanie konverzií v podobe kontaktov, preklikov na webstránku, objednávok, atď.

Medzi vašimi social media cieľmi môže byť:

  • percentuálny nárast vašej fanúšikovskej základne ku koncu ďalšieho roka na každej platforme osobitne,
  • vyčíslený priemerný zásah vašich príspevkov za mesiac v danom roku,
  • vyčíslený počet reakcií na vaše príspevky v priemere za mesiac v danom roku,
  • počet získaných kontaktov na priame oslovenie v danom roku,
  • počet návštev vášho webu / kampane zo sociálnych sietí.

Praktickým príkladom SMART cieľa môže byť napríklad Zvýšenie fanúšikovskej základne na Instagrame o 1 000 fanúšikov do konca roka 2025. V cieli hovoríme o tom, čo chceme dosiahnuť, v akom časovom horizonte, na akej platforme a v akom množstve.

E-book Stratégia sociálnych sietí pre samoukov (Social spirit)

Cieľov si môžete stanoviť koľko budete chcieť, nezabudnite však, že kvalita je v tomto prípade viac ako kvantita. Ide o to, aby vaše ciele boli SMART a aby ste si na konci roka dokázali s istotou odpovedať či ste stanovené ciele dosiahli alebo nie.

Ak nie, je to tá najlepšia príležitosť pozrieť sa do hĺbky vašich profilov. Práve pri kontrole svojich metrík sa toho naučíte najviac.

Vaša #socialspirit 💛

0

0 Comments

TRENDY NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH V ROKU 2025

TRENDY NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH V ROKU 2025

Sociálne siete sa neustále vyvíjajú, a rok 2025 nebude výnimkou. S príchodom nových technológií a zmien v správaní používateľov sa objavujú nové príležitosti pre značky, ktoré chcú rásť a udržať si pozornosť aj na sociálnych sieťach. Poďme sa pozrieť na najnovšie...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2024

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2024

Pozmenenie algoritmu na Instagrame podporí originálny obsah. Stories prišli s novými nálepkami. Na LinkedIne si môžete zahrať online hry, ktoré podporujú myslenie a mám štatistiky, ktoré vám prezradia aké sú tohtoročné trendy na základe reálnych čísel a dát. Ako sa...

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ak chcete nechať spravovanie vašich sociálnych sietí profesionálovi, alebo potrebujete pomôcť s platenou reklamou, potrebujete udeliť čiastočný prístup do Business Managera ďalšiemu tvorcovi, prípadne agentúre. Ako na to? Prečítajte si tento stručný návod. Pred...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá sociálna sieť bude v...

Jesenné novinky na Instagrame  2023

Jesenné novinky na Instagrame 2023

Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách. Instagram je už aj zvuková...

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Asi všetci sa zhodneme na tom, že Facebook od svojho vzniku prešiel enormnými zmenami. Marketéri, podnikatelia aj osobné značky sú pohrúžení do aktuálneho fungovania sociálnych sietí a ich budúcnosti, no skúsme sa na ne pozrieť z nadhľadu. Priblížme si...

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Sociálne siete sa neustále menia a niekedy je ťažké sledovať aktuálne trendy. V nasledujúcom článku som vám spísala až 11 prichádzajúcich, ale aj zabehnutých noviniek, ktoré momentálne hýbu svetom sociálnych sietí. Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023 sa týkajú...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.