Stratégia na sociálnych sieťach by nedávala zmysel bez stanovenia cieľov. Práve tie nám na konci dňa ukážu, či ideme správnym smerom, alebo sme sa po ceste neplnenia stratégie stratili.
Ciele versus Vízie
Málokto si na začiatku podnikania stanovuje presné merateľné ciele. Častokrát sú to skôr predstavy, ktoré nazývame cieľmi. Nie je to ale chyba, lebo práve tie nemerateľné ciele nám pocitovo ukazujú, ako sa budeme cítiť, keď to “niečo” dosiahneme. Aj keď sú nemerateľné, sú rovnako dôležité. Podobajú sa však skôr víziám ako cieľom, a preto ich treba rozmeniť na drobné – na konkrétne ciele.
Biznisové ciele má každý podnikateľ či spoločnosť iné. Vždy sa však týkajú podnikania ako celku a jednotlivých sekcií v podnikaní. Napríklad finančné ciele, marketingové ciele, produktové ciele, atď. Všetky tieto ciele by mali byť tzv. SMART, aby to neboli len nejaké neuchopiteľné predstavy.
SMART ciele v podnikaní
Skratka SMART pochádza zo začiatočných písmen anglických slov:
- Specific – špecifické: Ciele musia byť špecifické, týkať sa konkrétnej veci či oblasti.
- Measurable – Merateľné: Musia obsahovať meraciu jednotku, aby sme vedeli, kedy daný cieľ reálne dosiahneme a môžeme ho považovať za úspešný.
- Attainable – Dosiahnuteľné: Značka musí byť schopná ciele dosiahnuť aj s ohľadom na prostredie, v ktorom podniká.
- Relevant – Relevantné: Ciele majú byť v súlade s hodnotami a víziou značky a týkať sa podnikateľskej činnosti.
- Timely – Časovo ohraničené: Ciele majú byť časovo ohraničené, aby sme vedeli, dokedy máme jednotlivé ciele splniť.
Každá značka či podnikateľ by mal mať definované SMART ciele, aby vedela pokračovať v nastavení cieľov na sociálnych sieťach.
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, či vám vaša prítomnosť na sociálnych sieťach pomáha dosahovať vaše ciele? Nestačí mať založené sociálne siete a tvoriť na nich obsah. Je potrebné vedieť, prečo sociálne siete daná značka potrebuje. Takisto dôležité je vedieť, ako majú prispieť k naplneniu jednotlivých biznisových cieľov. Bez tohto sociálne siete pre značku skutočne nemajú význam.
Ciele na sociálnych sieťach
Pri stanovení cieľov na sieťach sa zamerajte na 3 oblasti, ktoré vám pomôžu nazerať na ne z každého uhla pohľadu a uchopiť ich tak kompletne:
- BUDOVANIE POVEDOMIA O ZNAČKE – rast profilu, zásah nového publika a jeho postupné rozširovanie,
- BUDOVANIE KOMUNITY – tvorenie vzťahov s fanúšikmi a potenciálnymi zákazníkmi / klientami, budovanie vzťahu so značkou,
- KONVERZIE – získavanie konverzií v podobe kontaktov, preklikov na webstránku, objednávok, atď.
Medzi vašimi social media cieľmi môže byť:
- percentuálny nárast vašej fanúšikovskej základne ku koncu ďalšieho roka na každej platforme osobitne,
- vyčíslený priemerný zásah vašich príspevkov za mesiac v danom roku,
- vyčíslený počet reakcií na vaše príspevky v priemere za mesiac v danom roku,
- počet získaných kontaktov na priame oslovenie v danom roku,
- počet návštev vášho webu / kampane zo sociálnych sietí.
Praktickým príkladom SMART cieľa môže byť napríklad Zvýšenie fanúšikovskej základne na Instagrame o 1 000 fanúšikov do konca roka 2025. V cieli hovoríme o tom, čo chceme dosiahnuť, v akom časovom horizonte, na akej platforme a v akom množstve.

Cieľov si môžete stanoviť koľko budete chcieť, nezabudnite však, že kvalita je v tomto prípade viac ako kvantita. Ide o to, aby vaše ciele boli SMART a aby ste si na konci roka dokázali s istotou odpovedať či ste stanovené ciele dosiahli alebo nie.
Ak nie, je to tá najlepšia príležitosť pozrieť sa do hĺbky vašich profilov. Práve pri kontrole svojich metrík sa toho naučíte najviac.
Vaša #socialspirit 💛










0 Comments