Založte si Business manager konto a spravujte sociálne siete ako profesionál

Kategórie: Návody

Business manager je nástroj, vďaka ktorému sa premeníte z amatéra na sociálnych sieťach na profesionála. Vytvoriť si na ňom účet hneď na začiatku online podnikania je kľúčom k dlhodobému úspechu.

Čo je Business manager?

Business manager je virtuálne miesto, na ktorom spravujete svoje profesionálne sociálne siete – podnikateľské profily či fanúšikovské stránky. Pôvodným zámerom bolo oddelenie práce na sociálnych sieťach od bežného používania. Dnes je Business manager nutnou súčasťou všetkých spoločností na Facebooku a Instagrame.

Prečo mať Business manager?

Business manager účet by ste si mali založiť aj vy. Dôvodov je hneď niekoľko:

  1. Ak ste viacerí, ktorí spravujete sociálne siete, prípadne vám ich spravuje agentúra či freelancer, každému môžete dať rôzne práva v súvislosti s vašou stránkou či profilom.
  2. Ak pracujete ako freelancer, ktorý spravuje viaceré firemné účty, vytvorením jedného Business manager účtu zjednodušíte prácu svojim klientom aj sebe. Budete mať všetko uložené na jednom mieste.
  3. Ak chcete zabezpečiť svoje účty, Business manager je jednoznačne najspoľahlivejší nástroj. Môžete si na ňom nastaviť dvojitú verifikáciu účtu a znížiť tým riziko, že sa vám niekto nabúra do vášho firemného účtu. Možno sa zdá, že by práve o ten váš účet nemal nikto záujem, no opak je pravdou. Deje sa to veľmi často.
  4. Ak chcete profesionálne cieliť reklamy, Business manager vám poskytuje nekonečné množstvo možností cielenia podľa rôznych parametrov. Viete ho dokonca spárovať s vašou webstránku a cieliť reklamu priamo na návštevníkov vašej stránky.
  5. Ak chcete mať poriadok vo financiách a nákladoch spojených s Facebookom a Instagramom, Business manager poskytuje evidenciu každého minutého centu na reklamu. Každý týždeň, mesiac, alebo rok si pritom môžete vytvoriť report s minutými peniazmi a dosiahnutými výsledkami a zistiť tak, ako efektívne ste míňali peniaze.

Verím, že sme vás už presvedčili, že mať Business manager účet je nutnosť a zároveň veľká pomôcka pri profesionálnom spravovaní firemných účtov. Poďme si teda ukázať, ako si taký účet založiť, ako ho spárovať so všetkými profilmi a ako začať podnikať na sociálnych sieťach efektívne.

Založenie Business manager účtu

Do vášho vyhľadávača vpíšte business.facebook.com/overview a vytvorte si nové konto. Ideálny názov korešponduje s názvom vášho podnikania alebo firemného profilu, ktorý budete cez Business manager spravovať. Manuálne vypíšte názov účtu, vaše meno a e-mailovú adresu. Použite firemnú a takú, ku ktorej budete mať zaručene prístup počas celej doby.

Po kliknutí na „submit“ vám príde overovací e-mail na zadanú e-mailovú adresu, ktorý je nutné potvrdiť. Po potvrdení sa môžete vrátiť naspäť na pôvodnú stránku, kde máte už prístup do rozhrania Business managera. Vitajte!

Základné nastavenie Business manager účtu

V úvode vyplňte všetky základné informácie o vašom podnikaní. Kliknite na ikonku s 9 bodkami vľavo hore a následne na  „business settings“.

Vyplňte názov vášho podnikania, adresu, daňové identifikačné číslo, ktoré je dôležité najmä kvôli možnosti platenej reklamy v budúcnosti.

Aj kvôli týmto citlivým údajom, ktoré Facebooku zverujete, je dôležitá následná dvojitá verifikácia každého používateľa Business manager konta. V „business options“ si nastavte dvojfaktorovú autentifikáciu pre každého člena, ktorý bude konto používať spolu s vami. Keď v budúcnosti pridáte do vášho Business manager účtu nového používateľa, musí sa overiť SMS/ e-mailom.

Žiadosť o dvojfaktorové overenie príde každému členovi Business manager účtu v notifikáciách, a preto je nutné otvoriť si paralelne ďalšie okno vo vyhľadávači, kde sa verifikujete a vrátite sa späť do Business managera.

Pridanie platobnej metódy

Najbežnejším dôvodom, prečo si firemné profily musia založiť Business manager účet je platená reklama. S Business managerom získate možnosť priamo cieliť na vašich potenciálnych zákanzíkov a už to viac nebude „boost post / propagovať príspevok“ pod každým postom, ktorý vypublikujete. Aj preto je nutné, hneď pri úvodných nastaveniach určiť spôsob platby a údaje z vašej platobnej (firemnej) karty.

Ubezpečte sa, že vaša firemná karta je platná a nemá nastavený povolený limit. Facebook pri platení reklám často posiela faktúry až po dosiahnutí niekoľkých 100 eur a je možné, že si všimnete, že ste síce reklamné kampane nastavili, no platba neprebehla a kampaň sa nespustila. Urobte to teda hneď na začiatku.

Spárovanie Business manager účtu s firemným profilom

Ak si chcete založiť Business manager účet, je nutné, aby ste mali Facebook firemný profil. Až po spárovaní s Facebookom viete priradiť do Business managera aj Instagram účet. Ako na to?

Kliknite na ľavú lištu na políčko „account / účet“ a následne na „Pages/stránky“. Ak nemáte priradenú žiadnu stránku, automaticky vás Business manager vyzve na pridanie URL odkazu na vašu Facebook stránku.

Ak máte spárovaný Facebook účet s vašim firemným Instagram účtom, Business manager sa opýta či ich chcete spárovať spoločne a urobí to jedným ťahom za vás.

Vytvorenie pixelu v Business manageri

Pixel je zázrak, bez ktorého vaša platená reklama nikdy nebude mať taký veľký význam. Inštalovanie pixelu z Business manageru na vašu webovú stránku totiž zabezpečí, že automaticky začnete zbierať údaje o vašich návštevníkov z vášho webu a pri platenej reklame ich budete môcť priamo zacieliť. Inštalácia pixelu si však vyžaduje dvojité nastavenie. Jedným smerom u vás v Business manageri a druhým u programátora na vašom webe.

Toto nastavenie je už pokročilé a odporúčame preto, aby ste sa spojili s profesionálom, ktorý vie takéto služby poskytovať. Takáto osoba sa bude volať PPC špecialista a druhou potrebnou osobou bude programátor vášho webu. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať.  Radi vám odporučíme overených poskytovateľov tejto služby.

Vaša #socialspirit 💛

0

0 Comments

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ak chcete nechať spravovanie vašich sociálnych sietí profesionálovi, alebo potrebujete pomôcť s platenou reklamou, potrebujete udeliť čiastočný prístup do Business Managera ďalšiemu tvorcovi, prípadne agentúre. Ako na to? Prečítajte si tento stručný návod. Pred...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá sociálna sieť bude v...

Jesenné novinky na Instagrame  2023

Jesenné novinky na Instagrame 2023

Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách. Instagram je už aj zvuková...

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Asi všetci sa zhodneme na tom, že Facebook od svojho vzniku prešiel enormnými zmenami. Marketéri, podnikatelia aj osobné značky sú pohrúžení do aktuálneho fungovania sociálnych sietí a ich budúcnosti, no skúsme sa na ne pozrieť z nadhľadu. Priblížme si cestu, ktorú...

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Sociálne siete sa neustále menia a niekedy je ťažké sledovať aktuálne trendy. V nasledujúcom článku som vám spísala až 11 prichádzajúcich, ale aj zabehnutých noviniek, ktoré momentálne hýbu svetom sociálnych sietí. Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023 sa týkajú...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú.  Social media výzva roku 2023 ...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.