Business manager je nástroj, vďaka ktorému sa premeníte z amatéra na sociálnych sieťach na profesionála. Vytvoriť si na ňom účet hneď na začiatku online podnikania je kľúčom k dlhodobému úspechu.
Čo je Business manager?
Business manager je virtuálne miesto, na ktorom spravujete svoje profesionálne sociálne siete – podnikateľské profily či fanúšikovské stránky. Pôvodným zámerom bolo oddelenie práce na sociálnych sieťach od bežného používania. Dnes je Business manager nutnou súčasťou všetkých spoločností na Facebooku a Instagrame.
Prečo mať Business manager?
Business manager účet by ste si mali založiť aj vy. Dôvodov je hneď niekoľko:
- Ak ste viacerí, ktorí spravujete sociálne siete, prípadne vám ich spravuje agentúra či freelancer, každému môžete dať rôzne práva v súvislosti s vašou stránkou či profilom.
- Ak pracujete ako freelancer, ktorý spravuje viaceré firemné účty, vytvorením jedného Business manager účtu zjednodušíte prácu svojim klientom aj sebe. Budete mať všetko uložené na jednom mieste.
- Ak chcete zabezpečiť svoje účty, Business manager je jednoznačne najspoľahlivejší nástroj. Môžete si na ňom nastaviť dvojitú verifikáciu účtu a znížiť tým riziko, že sa vám niekto nabúra do vášho firemného účtu. Možno sa zdá, že by práve o ten váš účet nemal nikto záujem, no opak je pravdou. Deje sa to veľmi často.
- Ak chcete profesionálne cieliť reklamy, Business manager vám poskytuje nekonečné množstvo možností cielenia podľa rôznych parametrov. Viete ho dokonca spárovať s vašou webstránku a cieliť reklamu priamo na návštevníkov vašej stránky.
- Ak chcete mať poriadok vo financiách a nákladoch spojených s Facebookom a Instagramom, Business manager poskytuje evidenciu každého minutého centu na reklamu. Každý týždeň, mesiac, alebo rok si pritom môžete vytvoriť report s minutými peniazmi a dosiahnutými výsledkami a zistiť tak, ako efektívne ste míňali peniaze.
Verím, že sme vás už presvedčili, že mať Business manager účet je nutnosť a zároveň veľká pomôcka pri profesionálnom spravovaní firemných účtov. Poďme si teda ukázať, ako si taký účet založiť, ako ho spárovať so všetkými profilmi a ako začať podnikať na sociálnych sieťach efektívne.
Založenie Business manager účtu
Do vášho vyhľadávača vpíšte business.facebook.com/overview a vytvorte si nové konto. Ideálny názov korešponduje s názvom vášho podnikania alebo firemného profilu, ktorý budete cez Business manager spravovať. Manuálne vypíšte názov účtu, vaše meno a e-mailovú adresu. Použite firemnú a takú, ku ktorej budete mať zaručene prístup počas celej doby.

Po kliknutí na „submit“ vám príde overovací e-mail na zadanú e-mailovú adresu, ktorý je nutné potvrdiť. Po potvrdení sa môžete vrátiť naspäť na pôvodnú stránku, kde máte už prístup do rozhrania Business managera. Vitajte!

Základné nastavenie Business manager účtu
V úvode vyplňte všetky základné informácie o vašom podnikaní. Kliknite na ikonku s 9 bodkami vľavo hore a následne na „business settings“.

Vyplňte názov vášho podnikania, adresu, daňové identifikačné číslo, ktoré je dôležité najmä kvôli možnosti platenej reklamy v budúcnosti.

Aj kvôli týmto citlivým údajom, ktoré Facebooku zverujete, je dôležitá následná dvojitá verifikácia každého používateľa Business manager konta. V „business options“ si nastavte dvojfaktorovú autentifikáciu pre každého člena, ktorý bude konto používať spolu s vami. Keď v budúcnosti pridáte do vášho Business manager účtu nového používateľa, musí sa overiť SMS/ e-mailom.

Žiadosť o dvojfaktorové overenie príde každému členovi Business manager účtu v notifikáciách, a preto je nutné otvoriť si paralelne ďalšie okno vo vyhľadávači, kde sa verifikujete a vrátite sa späť do Business managera.

Pridanie platobnej metódy
Najbežnejším dôvodom, prečo si firemné profily musia založiť Business manager účet je platená reklama. S Business managerom získate možnosť priamo cieliť na vašich potenciálnych zákanzíkov a už to viac nebude „boost post / propagovať príspevok“ pod každým postom, ktorý vypublikujete. Aj preto je nutné, hneď pri úvodných nastaveniach určiť spôsob platby a údaje z vašej platobnej (firemnej) karty.

Ubezpečte sa, že vaša firemná karta je platná a nemá nastavený povolený limit. Facebook pri platení reklám často posiela faktúry až po dosiahnutí niekoľkých 100 eur a je možné, že si všimnete, že ste síce reklamné kampane nastavili, no platba neprebehla a kampaň sa nespustila. Urobte to teda hneď na začiatku.
Spárovanie Business manager účtu s firemným profilom
Ak si chcete založiť Business manager účet, je nutné, aby ste mali Facebook firemný profil. Až po spárovaní s Facebookom viete priradiť do Business managera aj Instagram účet. Ako na to?

Kliknite na ľavú lištu na políčko „account / účet“ a následne na „Pages/stránky“. Ak nemáte priradenú žiadnu stránku, automaticky vás Business manager vyzve na pridanie URL odkazu na vašu Facebook stránku.

Ak máte spárovaný Facebook účet s vašim firemným Instagram účtom, Business manager sa opýta či ich chcete spárovať spoločne a urobí to jedným ťahom za vás.
Vytvorenie pixelu v Business manageri
Pixel je zázrak, bez ktorého vaša platená reklama nikdy nebude mať taký veľký význam. Inštalovanie pixelu z Business manageru na vašu webovú stránku totiž zabezpečí, že automaticky začnete zbierať údaje o vašich návštevníkov z vášho webu a pri platenej reklame ich budete môcť priamo zacieliť. Inštalácia pixelu si však vyžaduje dvojité nastavenie. Jedným smerom u vás v Business manageri a druhým u programátora na vašom webe.

Toto nastavenie je už pokročilé a odporúčame preto, aby ste sa spojili s profesionálom, ktorý vie takéto služby poskytovať. Takáto osoba sa bude volať PPC špecialista a druhou potrebnou osobou bude programátor vášho webu. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať. Radi vám odporučíme overených poskytovateľov tejto služby.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments