9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Kategórie: Články

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram ako prvú, stories s prehľadom porazili feed aj reels. Nepodceňujte ich tvorbu a dodržiavajte týchto 9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast.

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

1. Často 

Stories sú viditeľné iba 24 hodín. Ak chcete udržiavať svoj profil aktívny a aktuálny, robte stories každý deň. Predstavte si nasledujúci scenár: prídete na nový profil, ktorý ste našli vďaka algoritmu. V krátkosti si prezriete si feed a vaše prsty smerujú na profilový krúžok v ľavom hornom rohu. Prečo? Instagram stories poskytujú najautentickejší obraz o tom, čo vám daný profil prinesie a aký obsah budete sledovať väčšinu času. Lebo sledujeme viac stories ako feed.

2. Vytrvalo

Instagram stories sú vynikajúci nástroj k tomu, aby ste si so svojím publikom vytvorili vzťah. Ten vytvoríte (okrem iného) tak, že vás budú používatelia vidieť vo svojich stories často. Jednoducho si na vás zvyknú, bližšie vás spoznajú a začnú sa o vás prirodzene zaujímať.

3. Aspoň 3x denne v rôznych časoch

Tu si môžeme zhrnúť prvé dva body – často a vytrvalo. Ako často? Skúste trikrát denne v rôznych časoch. Napríklad ráno, keď prídete do práce a začínate pracovať na nejakom zaujímavom projekte. Potom o pár hodín neskôr, keď zistíte niečo zaujímavé alebo narazíte na problém. Na záver večer, keď chcete fanúšikom ukázať, ako regenerujete po náročnom dni.

4. Klesá viditeľnosť? Dajte si krátku pauzu

Často sa stáva, že čím viac stories publikujete, tým menšie dosahy majú posledné publikované príbehy. Nevešajte hlavu. Je to prirodzené a deje sa to aj mne. Čo s tým? Jednoducho si dajte deň pauzu a pokračujte potom, s čistým štítom. Pomáha to.

5. Prihovárajte sa a personalizujte svoj profil

Najväčší problém presadiť sa majú firmy. Schválne, koľko ich sledujete vy? Sú aspoň dve? Osobné značky sú príťažlivejšie, lebo sú ľudské, často inšpiratívne a je ľahšie sa s nimi stotožniť. Ako to môžete dosiahnuť? Prihováraním sa fanúšikom priamo, vašou tvárou. Veľa ľudí s tým má problém a aj ja sama som mala. Prekonať hanblivosť a pochybnosti o tom, že máte niečo hodnotné, čo chcete priniesť ľudom nie je jednoduché. No pomohlo mi to posunúť Social Spirit na ďalší level a posunie aj vás.

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast.

6. Nepodceňujte highlighty

Životnosť Instagram stories je len 24 hodín, potom sa stratia. Nemusia sa úplne, ak ich uložíte do malých krúžkov nad feedom, ktoré poznáme ako highlights. Tie môžu slúžiť ako malý katalóg toho, kto ste, čo ponúkate, čo už máte za sebou. Vytvárajte ich.

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

7. Pristupujte k stories ako k feedu

 Tak ako tvoríte rozdielny obsah vo feede (predajné príspevky, zábavné, tipy na…), tak isto ho tvorte aj v stories. Striedajte motív príspevkov, buďte kreatívni a vytvorte si rubriky aj v stories. Či už nedeľné Q&A alebo stredajšie návody Urob si sám. Ja pravidelne pridávam rubriku cez týždeň social, cez víkend spirit.

TIP: Vedeli ste, že stories si môžete aj naplánovať? Podrobne som to rozpísala v článku Ako naplánovať Instagram stories: návod krok po kroku  

8. Story znamená príbeh

Nadväzujte na seba jednotlivými stories. Rozprávajte o vás, vašom projekte, o tom, ako to funguje za oponou. Vytvorte pomocou stories príbeh, ktorý rozpráva o vašej značke.

9. Nie je to len o stories

Bez stories to už nejde, taká je pravda. Ale pozor! Vyvarujte sa tomu, že svoju pozornosť zameriate primárne na stories a feed sa stane druhoradým. Príbehy majú totiž jednu obrovskú medzeru – nezasahujú nové publikum. Pre toto je tvorba obsahu to feedu nevyhnutná.

Teraz je ešte dôležitejšie zaujať. Podľa ohlásených noviniek bude Instagram zobrazovať už len 3 stories. Podľa toho, či budú pútavé a chytia pozornosť sledovateľa sa zobrazia aj ďalšie. Ak Instagram túto novinku zavedie, tvorba zaujímavých a kreatívnych príbehov bude ešte kľúčovejšia. Viac o tejto, ale aj ďalších novinkách na sociálnych sieťach som napísala v článku Jarné novinky na sociálnych sieťach 2023.

Všetky moje know-how o stories som vložila do e-booku s názvom Instastories s dušou. Obsahuje 80 strán hodnotného obsahu, 30+ nápadov a návodov, ako na stories, ktoré fungujú. Pridaj sa k desiatkam spokojným tvorcom, ktorí sa rozhodli posunúť svoje siete ďalej.

0

0 Comments

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Facebook zvyšuje bezpečnosť tvorcov a nimi spravovaných Facebook stránok. Od tvorcov, ktorí spravujú stránky s vysokým potenciálom zásahu, vyžaduje po novom autorizáciu na publikovanie. V praxi to znamená, že keď dostanete od Facebooku výzvu na autorizáciu, musíte...

Jesenné novinky na Instagrame

Jesenné novinky na Instagrame

Instagram prichádza s ďalšími vylepšeniami pre tvorcov obsahu. Prináša efektívne riešenia na zjednotenie videoobsahu, recykláciu aj jednoduchšie dohľadanie tvorcov. Okrem toho sa predplatné vo forme Instagram Subscription nezadržateľne blíži aj na Slovensko. Ste...

Letné instanovinky

Letné instanovinky

Letu sa hovorí síce uhorková sezóna, ale na príchod noviniek , aktualizácií a vylepšení na sociálnych sieťach to neplatí. Pozrite sa čo si tvorcovia z Isntagramu pre vás pripravili a rovno sa zamyslite, ako to môžete využiť pre vašu značku. Creator marketplace...

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Sociálne siete sa z roka na rok stávajú menej bezpečným miestom a uvedomujú si to aj jeho tvorcovia. Preto už v roku 2018 Instagram zaviedol možnosť dvojitej verifikácie, inak nazývanej aj dvojfaktorové overenie. Bezpečnosť na sociálnych sieťach kedysi...

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

Ak hľadáte na LinkedIne nástroj ako Business manager na správu Facebooku a Instagramu, práve se ho našli. Volá sa Campaign manager a funguje na veľmi podobnom princípe ako spomínany Business manager. Campaign manager je nástroj od LinkedIn a slúži na vytváranie...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.