Sociálne siete neustále aktualizujú svoje služby. Poďme sa pozrieť čo sa zmenilo v posledných mesiacoch na Instagrame, Facebooku, Pintereste či LinkedIne.
Rozdelenie feedu na Instagrame
Už od konca minulého roka CEO Instagramu Adam Mosseri informoval, že plánujú feed, našu Instagramovú nástenku, rozdeliť na 3 kategórie. Zámerom je, aby si ľudia mohli slobodne vybrať, ktoré účty budú sledovať aktívnejšie. Dve kategórie z troch budú radené chronologicky, teda podľa toho, kedy sú príspevky reálne vypublikované.
Aké sú kategórie feedu v súčasnosti?
Domov / Home
Nástenka, akú už poznáme, predtým známa ako Explore feed. Obsah nám algoritmus vyberá podľa toho, aké máme záujmy, čo sledujeme a čo nás zaujíma.
Sledované / Following
Rovnako ako na starom Instagrame uvidíte príspevky od všetkých vašich sledovateľov v chronologickom poradí.
Obľúbené / Favourites
Nástenka, ktorá zoskupí všetky účty, ktorých nové príspevky určite nechcete zmeškať. Najviac používaná bude pre rodinných blízkych, priateľov, ale aj obľúbených tvorcov jednotlivých používateľov. Uistite sa, že vaši fanúšikovia vás do tohto zoznamu zaradia a môžete si byť istí, že takýmto fanúšikom predáte skôr a viac, ako používateľom, ktorí si vás nechajú v ostatných dvoch kategóriách.
Filmové pásy a.k.a. reels
Filmové pásy zaznamenali v minulom roku obrovský boom, no stále sú na vrchole v porovnaní s ostatnými formátmi na Instagrame. Tvorcovia z Instagramu ich neustále rozvíjajú a vedú tvorcov k tomu, aby ich používali čo najviac. Dôkazom je možnosť odpovedať na komentár pod reelom formou ďalšieho reel videa. Stačí, ak pri komentári ťuknete na tlačidlo s ikonou kamery a dostanete sa do rozhrania nového reel.
Ďalšou novinkou je vytvorenie filmových pásov priamo v prostredí Facebooku. Vytvorenie reels nájdete v rovnakej sekcii ako vytvorenie stories, stačí si len v hornej lište prekliknúť možnosť na “reels”. Možnosti tvorby reels na Facebooku sú však limitujúcejšie ako pri Instagrame a najväčšou nevýhodou je chýbajúce ukladanie trendy hudby, ktorá často zabezpečí, že sa váš reel stáva virálnejším na Instagrame. Na Facebooku si však môžete vyberať z rôznych kategórií hudby podľa žánru či príležitosti.
Livestream na Instagrame
Livestreamy sa dajú plánovať. Stačí, ak vojdete do časti “Naživo/Live” a ťuknete na tlačidlo “Naplánovať”. Manuálne si môžete vpísať názov livestreamu a nastaviť čas začiatku livestreamu. Naplánovaný livestream sa vám automaticky uloží v BIO. V stories budete mať zároveň novú možnosť, a to použiť nálepku “naplánované”, kde môžete propagovať váš livestream a sledujúci majú možnosť zapnúť si pripomienku. Nezabudnite ich k tomu vyzvať.
Livesteram má však novinky aj v oblasti samotného streamovania. Tvorci z Instagramu prišli na to, že nie je úplne jednoduché byť spíkrom vlastného livestreamu a zároveň moderátorom, ktorý sa stará o komentáre. Práve preto vytvorili funkciu Live Moderator, ktorá umožňuje tvorcovi livestreamu zvoliť človeka, ktorý bude za komentáre zodpovedný. Funkciu môžete použiť po začatí livestreamu.
Nakupovanie na Pintereste
Nakupovanie na sociálnych sieťach sa stáva čoraz väčšou realitou. Pinterest preto tiež zakladá Pinterest Shopping. Pri každom príspevku preto môžete použiť tlačidlo “Nakupovať” a fanúšikom tak umožníte nakúpiť bez toho, aby opustili Pinterest. Dôležité je však prepojenie s vašim e-shopom a vytvorenie katalógu produktov.
Newsletter na LinkedIne
Keďže na LinkedIn sa zdieľa množstvo obsahu, ktorý používatelia, častokrát členovia organizácií nestíhajú sledovať, vytvorili novinku – newsletter LinkedIn. S Newsletter LinkedIn teraz môžete publikovať opakujúce sa články na tému, ktorá je pre vašu značku najdôležitejšia. Vaši odberatelia dostanú upozornenie zakaždým, keď uverejníte svoj nový newsletter a LinkedIn tiež pošle jednorazové upozornenie všetkým sledovateľom vašej stránky, čo pomôže vášmu obsahu získať okamžité reakcie.
Sociálne siete neustále napredujú. Nezaspite na vavrínoch a napredujte s nimi. Ak neviete, ako môžete tieto novinky implementovať do vašej stratégie, napíšte mi. Rada vám pomôžem.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments