Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram ako prvú, stories s prehľadom porazili feed aj reels. Nepodceňujte ich tvorbu a dodržiavajte týchto 9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast.
9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast
1. Často
Stories sú viditeľné iba 24 hodín. Ak chcete udržiavať svoj profil aktívny a aktuálny, robte stories každý deň. Predstavte si nasledujúci scenár: prídete na nový profil, ktorý ste našli vďaka algoritmu. V krátkosti si prezriete si feed a vaše prsty smerujú na profilový krúžok v ľavom hornom rohu. Prečo? Instagram stories poskytujú najautentickejší obraz o tom, čo vám daný profil prinesie a aký obsah budete sledovať väčšinu času. Lebo sledujeme viac stories ako feed.
2. Vytrvalo
Instagram stories sú vynikajúci nástroj k tomu, aby ste si so svojím publikom vytvorili vzťah. Ten vytvoríte (okrem iného) tak, že vás budú používatelia vidieť vo svojich stories často. Jednoducho si na vás zvyknú, bližšie vás spoznajú a začnú sa o vás prirodzene zaujímať.
3. Aspoň 3x denne v rôznych časoch
Tu si môžeme zhrnúť prvé dva body – často a vytrvalo. Ako často? Skúste trikrát denne v rôznych časoch. Napríklad ráno, keď prídete do práce a začínate pracovať na nejakom zaujímavom projekte. Potom o pár hodín neskôr, keď zistíte niečo zaujímavé alebo narazíte na problém. Na záver večer, keď chcete fanúšikom ukázať, ako regenerujete po náročnom dni.
4. Klesá viditeľnosť? Dajte si krátku pauzu
Často sa stáva, že čím viac stories publikujete, tým menšie dosahy majú posledné publikované príbehy. Nevešajte hlavu. Je to prirodzené a deje sa to aj mne. Čo s tým? Jednoducho si dajte deň pauzu a pokračujte potom, s čistým štítom. Pomáha to.
5. Prihovárajte sa a personalizujte svoj profil
Najväčší problém presadiť sa majú firmy. Schválne, koľko ich sledujete vy? Sú aspoň dve? Osobné značky sú príťažlivejšie, lebo sú ľudské, často inšpiratívne a je ľahšie sa s nimi stotožniť. Ako to môžete dosiahnuť? Prihováraním sa fanúšikom priamo, vašou tvárou. Veľa ľudí s tým má problém a aj ja sama som mala. Prekonať hanblivosť a pochybnosti o tom, že máte niečo hodnotné, čo chcete priniesť ľudom nie je jednoduché. No pomohlo mi to posunúť Social Spirit na ďalší level a posunie aj vás.
6. Nepodceňujte highlighty
Životnosť Instagram stories je len 24 hodín, potom sa stratia. Nemusia sa úplne, ak ich uložíte do malých krúžkov nad feedom, ktoré poznáme ako highlights. Tie môžu slúžiť ako malý katalóg toho, kto ste, čo ponúkate, čo už máte za sebou. Vytvárajte ich.
7. Pristupujte k stories ako k feedu
Tak ako tvoríte rozdielny obsah vo feede (predajné príspevky, zábavné, tipy na…), tak isto ho tvorte aj v stories. Striedajte motív príspevkov, buďte kreatívni a vytvorte si rubriky aj v stories. Či už nedeľné Q&A alebo stredajšie návody Urob si sám. Ja pravidelne pridávam rubriku cez týždeň social, cez víkend spirit.
TIP: Vedeli ste, že stories si môžete aj naplánovať? Podrobne som to rozpísala v článku Ako naplánovať Instagram stories: návod krok po kroku
8. Story znamená príbeh
Nadväzujte na seba jednotlivými stories. Rozprávajte o vás, vašom projekte, o tom, ako to funguje za oponou. Vytvorte pomocou stories príbeh, ktorý rozpráva o vašej značke.
9. Nie je to len o stories
Bez stories to už nejde, taká je pravda. Ale pozor! Vyvarujte sa tomu, že svoju pozornosť zameriate primárne na stories a feed sa stane druhoradým. Príbehy majú totiž jednu obrovskú medzeru – nezasahujú nové publikum. Pre toto je tvorba obsahu to feedu nevyhnutná.
Teraz je ešte dôležitejšie zaujať. Podľa ohlásených noviniek bude Instagram zobrazovať už len 3 stories. Podľa toho, či budú pútavé a chytia pozornosť sledovateľa sa zobrazia aj ďalšie. Ak Instagram túto novinku zavedie, tvorba zaujímavých a kreatívnych príbehov bude ešte kľúčovejšia. Viac o tejto, ale aj ďalších novinkách na sociálnych sieťach som napísala v článku Jarné novinky na sociálnych sieťach 2023.
Všetky moje know-how o stories som vložila do e-booku s názvom Instastories s dušou. Obsahuje 80 strán hodnotného obsahu, 30+ nápadov a návodov, ako na stories, ktoré fungujú. Pridaj sa k desiatkam spokojným tvorcom, ktorí sa rozhodli posunúť svoje siete ďalej.
0 Comments