Práve sa začína obdobie vianočného ošiaľu, nakupovania vianočných darčekov a vymýšľanie prvých novoročných predsavzatí. Ako z tohto obdobia vyťažiť čo najviac na sociálnych sieťach?
Nákupné správanie ľudí počas Vianoc
Príchod korony zmenil nastavenie sveta a s ním aj nákupného správania ľudí. Väčšina nákupov niekedy aj základných potrieb prešla do online prostredia. Pre podnikateľov na sociálnych sieťach je to, samozrejme, dobrá správa. Nastali však aj detailnejšie zmeny, ktoré vieme využiť v náš prospech.
Ako to vyzeralo s Vianocami minulý rok?
Mnohé štúdie potvrdili, že ľudia minulý rok začali nakupovať vianočné darčeky ešte pred Dušičkami (v Amerike pred Thanksgiving day). Tým pádom začali nakupovať aj pred každoročným Black Friday ošiaľom, ktorý využíva dnes už nejeden e-shop na to, aby podporil predaj produktov najmä pred Vianocami. Dnes však už ľudia nakupujú skôr, a preto je na zvážení či má Black Friday pre vás stále taký istý význam ako pred zlomovým rokom 2020.
Rok 2020 bol zásadný aj vďaka príchodu Instagram a Facebook shopping. Tvorcovia z Facebooku pochopili, že sociálne siete majú aj predajný potenciál a vytvorili prirodzené miesto na predaj produktov tvorcov a podnikateľov na sociálnych sieťach. Vytvorili dokonalé prepojenie medzi IG/FB obchodom a webovými stránkami, vďaka ktorému už používateľ nemusí opustiť rozhranie sociálnej siete a nakúpiť priamo na nej. Čo to ale znamená pre nás? Ľudia si pomaly ale iste zvykajú na to, že na sociálnych sieťach môžu aj nakupovať. Práve pred Vianocami teda budú hľadať inšpiráciu aj na sieťach a vašou jedinou úlohou je mať ponuku tam, kde je po nej dopyt.
Vianoce majú 3 fázy
Prvá fáza Vianoc sa práve začala. Ľudia začínajú nakupovať darčeky, pretože nevedia, čo príde v decembri a či naše obchody opäť nebudú zatvorené. Nakupujú darčeky všetkým blízkym, ale aj sami sebe. Porozmýšľajte nad vašim portfóliom produktov a zvážte, ktoré má aký predajný potenciál. Ktoré sa viac hodia ako „darčeky pre milovaných“ a ktoré sú pre tých, ktorí sa chcú obdarovať sami? Postavte na tom obsah svojich príspevkov a komunikujte priamo na ideálneho zákazníka.
Druhá fáza Vianoc je tá, ktorú asi nikto nezvláda s pokojom. Je to moment, kedy vám už lezie na nervy, že všade hrajú vianočné pesničky a vy ešte stále nemáte všetko pre všetkých. A na seba ste ešte ani nestihli pomyslieť. V tomto momente je v online priestore úplný pretlak platených reklám a je veľmi ťažké uchmatnúť pozornosť potenciálneho zákazníka.
Posledná vianočná fáza sa začína, paradoxne, až po Vianociach. Ako sa cítite ako bežný nakupujúci? Ste radi, že to už máte za sebou a máte averziu už pri slove nákup? Alebo ste si uvedomili, že ste stihli nakúpiť všetkým okolo seba, ale na seba ste zabudli? Do toho vám na stole leží zoznam novoročných predsavzatí a cítite, že teraz je ten moment, kedy sa môžete venovať sami sebe a naplánovať si nákupy všetkého, čo potrebujete na realizáciu svojich predsavzatí? K tomu sa pozriete na „nevhodný vianočný darček“, nech už je od kohokoľvek, a rozhodnete sa vrátiť ho. Opäť musíte nakúpiť a kontaktovať predajcu produktu. Nákupy zrazu aj keď celkom nebadateľne chytia druhý dych.
Ste na to ako značka na sociálnych sieťach pripravená?
4 Akčné kroky „ Ako na predaj na sociálnych sieťach počas Vianoc“
Už vieme ako sa zmenilo nákupné správanie ľudí a že vianočné nákupy sa nezačínajú ani nekončia Štedrým dňom. Ako s tým ale naložiť? Ako získať vysoké čísla v predajoch? Od dneska až po január? Tu je pár tipov, ktoré vám na tejto ceste pomôžu.
1.Aktualizujte si BIO na Instagrame
BIO je vo svojej podstate ako úvodná stránka vašej webstránky. Vždy by na nej mali byť aktuálne a tie najdôležitejšie informácie. Skontrolujte preto či v ňom máte uverejnenú aktuálnu ponuku. Ak vo vašej ponuke máte viac produktov, strategicky sa rozhodnite, ktorý produkt by mal byť ťahačom všetkých vianočných predajov.
Pozrite sa na link v BIO. Hovorí o tejto ponuke, resp. o produkte, ktorý ste si vybrali? Ak používate Linktree, aktualizujte všetky linky a odstráňte tie, ktoré hovoria o starej ponuke. Ľudia si radi vyberajú, ale nemajú radi, keď sa nevedia rozhodnúť, lebo majú veľa možností. Zjednodušte im rozhodovanie. Urobte prácu za nich.
2.Pripravte si vianočný obsah
Pri plánovaní obsahu na sociálne siete zaraďte do vášho obsahového plánu aj špeciálny obsah k vianočnej ponuke. Vytvárajte také príspevky, ktoré chytia pozornosť človeka, odovzdajú mu jednoduchú informáciu a vyzvú ho k nákupu. V tomto období sa budú značky pretekať vo videoobsahu, pretože ten je zo všetkých najdynamickejší. Pokojne si v tejto dobe môžete dovoliť zverejniť % zľavu na vybrané produkty, ľudia totiž budú hľadať tie najlepšie ponuky.
3.Vytvorte obchod na sociálnych sieťach
Momentálne máte dve možnosti vytvorenia obchodu na sociálnych sieťach. Na Facebooku alebo Instagrame. Pokojne aj na oboch naraz. Môžete ich vzájomne prepojiť a sledovať ich fungovanie a nastavenia priamo z Business managera na Facebooku. Umožní vám to predávať priamo na sociálnych sieťach bez toho, aby používatelia opustili aplikáciu.
Ak IG/FB shopping už máte vytvorený, vašou vianočnou úlohou je poupratovať v ňom. Skontrolujte vašu ponuku a dostupnosť jednotlivých produktov na vašom e-shope. Môžete dokonca vytvoriť kolekciu s vianočnými produktami alebo zľavneným tovarom.
4.Vytvorte reklamné kampane
Ak ste sa rozhodli v tomto roku investovať do sociálnych sietí nielen svoj čas, ale aj peniaze, Vianoce sú ideálnym časom. Práve na Vianoce si väčšina firiem šetrí ročné rozpočty, aby získala čo najväčšie predaje. Veľa firiem doslova žije z vianočných predajov, a preto prirodzene prichádza pretlak obsahu a platenej reklamy na sociálnych sieťach. Vyčleňte si rozpočet na propagovanie vašich predajných príspevkov a skúste vytvoriť vlastnú reklamnú kampaň na Facebooku či Instagrame.
Vianoce nemusia byť sviatkom stresu, keď sa na ne dostatočne a s dostatočným predstihom pripravíte. Platí to rovnako pri obyčajnom nakupovaní darčekov pre blízkych ako pre správu vašich sociálnych sietí, na ktorých sa snažíte predávať. Do karát vám tentokrát hrá, že všetci budú nakupovať. Tak hurá, upratať si v účtoch a poďme predávať!
Ak chcete rozbehnúť svoje sociálne siete a predaje ešte pred Vianocami, ponúkam vám individuálne konzultácie. Napíšte mi.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments