Obsahový plán – Pripravte svoj obsah na rok 2022

Kategórie: Návody

Obsahový plán je pomôcka pre každého, kto sa venuje obsahovému marketingu. Či už ste marketér alebo propagujete svoje produkty v online priestore, obsahový plán vám zjednoduší strategické plánovanie obsahu vopred.

Prečo používať obsahový plán?

Obsahový plán vám umožní pozrieť sa na váš obsah z nadhľadu a s dostatočnou časovou rezervou. Vopred si môžete vytvoriť pravidelné rubriky, ktoré zabezpečia konzistenciu vášho obsahu a takisto dosahovanie vašich mesačných, ale aj dlhodobých cieľov. Sama obsahový plán používam už niekoľko rokov a ušetril mi veľa času a námahy. Práve vďaka nemu vyriešite všetky naplánované príspevky ešte pred začiatkom mesiaca a počas neho sa môžete sústrediť na dôležitejšie veci vo vašom podnikaní.

Čo je obsahový plán?

Obsahový plán je jednoduchá tabuľka, ktorá obsahuje kategórie ako dátum, deň, čas publikovania, formát príspevku, grafické parametre, ciele jednotlivých príspevkov, obsahové rubriky, priestor pre samotný text, linky a boost sumu, ktorou budete chcieť publikovaný príspevok podporiť.

Ako používať obsahový plán?

Konzistencia je kľúč k úspechu

Na začiatok je dôležité si uvedomiť ako často dokážete pri vašich denných úlohách publikovať obsah pravidelne. Neexistuje formulka, ktorá vám povie, že máte publikovať 5 príspevkov týždenne, ale existuje pravidlo, ktoré hovorí, že konzistentný obsah vyhráva. To znamená, že ak máte kapacitu každý týždeň dlhodobo pridávať 5 príspevkov na váš profil, určite dosiahnete úspech. Zamyslite sa preto ešte v úvode, koľko príspevok ste schopný každý týždeň bez rozdielu vypublikovať. Zvážte pri tom, koľko vám zaberie času výroba vizuálu a tvorba samotného textu.

Musíte vedieť, čo chcete

Každý príspevok, ktorý nemá jasne definovaný cieľ, je zbytočný príspevok. Viete, čo chcete od vašich fanúšikov? Chcete, aby vám povedali svoj názor, aby si na základe príspevku kúpili váš produkt, aby začali odoberať newsletter alebo aby vás jednoducho začali viac evidovať v prostredí sociálnych sietí? Všetko sú to relevantné ciele, ktoré však musíte nejak usporiadať. Skúste v každom týždni mesiaca publikovať aspoň jeden príspevok, ktorý bude spĺňať konkrétny cieľ. Nezabudnite, cieľov môžete mať viacero a aj to vám pomôže rozmýšľať nad obsahom strategicky.

Obsahové rubriky

Keď už viete, čo chcete na sociálnych sieťach dosiahnuť a cieľov máte niekoľko, prichádza ďalší krok. Je ním vytvorenie obsahových rubrík, ktoré budete publikovať na pravidelnej báze, ideálne aspoň raz týždenne. Ak neviete ako na to, vezmite si papier a pero a napíšte všetko čo vám v súvislosti s vašim podnikaním napadne. Pamätajte, ľudia sa na sociálne siete chodia zabávať a inšpirovať, takže to, že vy na sieťach predávate svoj produkt, nikoho nezaujíma. Okrem predajnej rubriky (taká, v ktorej prezentujete svoje služby a produkty), vymyslite aj také, v ktorých dáte fanúšikom to, po čom túžia.

Chyťte pozornosť

Váš obsah môže byť akokoľvek hodnotný, no ak si ho vaša cieľová skupina nevšimne, nedosiahnete úspech. Práve vizuálna stránka vašich príspevkov zohráva kľúčovú rolu v získaní pozornosti človeka. Na každej sociálnej sieti máte možnosť osloviť vašich fanúšikom unikátnym obsahom, ktorý na jednej strane spĺňa parametre danej platformy a na strane druhej vám pomáha v dosahovaní vašich cieľov.

Zamyslite sa a odpovedzte si na otázku: „Pri tvorbe ktorých príspevkov sa cítim autenticky?“ zamerajte sa hlavne na formáty, ktoré sú vám prirodzené, pretože prirodzenosť vyhráva. Nezabúdajte však na to, že svet sociálnych sietí sa mení veľmi rýchlo, a video obsah je čoraz rozšírenejší, pretože funguje a ľudí osloví. Takisto, ako budete meniť obsahové rubriky, skúste pravidelne obmieňať aj formáty príspevkov.

Vyzvite fanúšikov k akcii

V obsahovom pláne si definujete, čo chcete vašim príspevkom dosiahnuť, no často sa stáva, že keď prejdete k políčku grafika a text, zabudnete na váš cieľ. To, že váš cieľ viete vy, neznamená, že ho vedia aj fanúšikovia. Preto im nezabúdajte explicitne vysvetliť čo od nich očakávate. Chcete „like“? Vypýtajte si ho. Chcete odber? Vyzvite fanúšikov na konci statusu a nezabudnite pripojiť link, aby ste im to čo najviac zjednodušili.

Platená podpora

Plánovanie obsahu vám pomôže aj pri plánovaní mesačných financií, ktoré chcete do správy svojich sociálnych sietí investovať. Keď si rozplánujete obsah na celý mesiac dopredu, prirodzene sa vám ukáže, ktoré z vašich príspevkov by mohli byť tzv. dojné kravy – tie, ktoré vám vyťažia najviac úspechu. Ak viete, že budú mať organický úspech, naplánujte si vopred sumu, akou ich podporíte. Budete tak vedieť dopredu, akú sumu si počas mesiaca na boosting príspevkov odložiť. Aj finančná časť predsa patrí k strategickému plánovaniu.

Pripravte svoj obsah na rok 2022

Práve v decembri si môžete začať plánovať obsah na nový rok a vytvoriť si tak nový návyk, ktorý vám ušetrí naozaj veľa času aj komplikácií s prípravou obsahu. Začnite nový rok strategicky a so zásobou kreatívnych ideí. Zaručujem vám, že sa zrazu začnú vynárať také nápady na nové rubriky, že sa nebudú vmestiť do obsahového plánu na jeden mesiac dopredu.

Obsahový plán je síce len jedna jednoduchá tabuľka, no sami vidíte, koľko vecí si kvôli nej dokážete uvedomiť, nastaviť a naplánovať. Môžete si ho zdarma stiahnuť na tomto odkaze a začať ho používať hneď.

PS. Nezabudnite mi dať vedieť, ako vám to s obsahovým plánom ide.

Vaša #socialspirit 💛

1

0 Comments

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ako udeliť prístup do Business Manager účtu ďalším tvorcom

Ak chcete nechať spravovanie vašich sociálnych sietí profesionálovi, alebo potrebujete pomôcť s platenou reklamou, potrebujete udeliť čiastočný prístup do Business Managera ďalšiemu tvorcovi, prípadne agentúre. Ako na to? Prečítajte si tento stručný návod. Pred...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá sociálna sieť bude v...

Jesenné novinky na Instagrame  2023

Jesenné novinky na Instagrame 2023

Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách. Instagram je už aj zvuková...

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Skutočne Facebook zomiera? Sociálna sieť kedysi a dnes

Asi všetci sa zhodneme na tom, že Facebook od svojho vzniku prešiel enormnými zmenami. Marketéri, podnikatelia aj osobné značky sú pohrúžení do aktuálneho fungovania sociálnych sietí a ich budúcnosti, no skúsme sa na ne pozrieť z nadhľadu. Priblížme si cestu, ktorú...

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

9 zásad pri stories, ktoré prinášajú rast

Instagram stories sú s nami od roku 2016. Od svojho vzniku prešli už dlhú cestu – od nepoznanej novinky až po najzaujímavejší formát na Instagrame. Keď som si robila prieskum na mojom Instagrame, kam smerujú používatelia svoju pozornosť po vkročení na Instagram...

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023

Sociálne siete sa neustále menia a niekedy je ťažké sledovať aktuálne trendy. V nasledujúcom článku som vám spísala až 11 prichádzajúcich, ale aj zabehnutých noviniek, ktoré momentálne hýbu svetom sociálnych sietí. Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2023 sa týkajú...

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú.  Social media výzva roku 2023 ...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.