založenie-facebook-stránky

Založenie Facebook stránky pre podniky a osobné značky

Kategórie: Návody

Založenie Facebook stránky vás nestojí nič, no získate tým veľa. Bez ohľadu na to či ste malá firma, podnikateľ či osobná značka, postup založenia je pre vás rovnaký. Stačí byť používateľom Facebooku a máte automatické právo na založenie stránky. 

Kde začať? 

Po prihlásení sa na Facebook sa vám zobrazí klasický náhľad vašej nástenky. Na ľavej strane sa vám zobrazia skratky ako stránky, priatelia, práca, podľa toho, čo najčastejšie používate. Kliknite na “stránky” a následne na “+ vytvoriť stránku” v ľavom dolnom rohu náhľadu. 

Výber názvu a kategórie Facebook stránky 

Prvým krokom je výber názvu stránky. Ak máte podnik, odpoveď je jednoznačná. Facebook stránka by sa mala volať rovnako ako vaše podnikanie, aby si to používatelia Facebooku spojili s vami. Ak podnikáte ako freelancer, názov stránky by mal byť vaše meno, príp. názov značky, pseudonym, pod akým vystupujete. 

Kategória stránky pomôže používateľom Facebooku zistiť, v akej oblasti podnikáte. Na výber máte viacero možností, z ktorých si môžete vybrať. V prípade, že ste firma, nájdite medzi kategóriami svoje odvetvie. Všeobecná kategória pre freelancerov je enterpreneur, čiže podnikateľ. Môžete si však takisto vybrať viac zadefinovú kategóriu podľa odvetvia, v akom tvoríte. Hneď v úvode by ste mali 2-3 vetami uviesť stručný opis vášho podnikania:

  • Kto ste? 
  • Čo robíte? 
  • Pre koho je to určené? 

Skúste odpovedať na túto otázku, aby vaši potenciálni fanúšikovia vedeli čomu sa venujete.

Vizuálna identita Facebook stránky 

Pod vizuálnu identitu vašej stránky spadá profilová a titulná fotka. Práve vďaka nim si fanúšik vizuálne spojí, o akú spoločnosť ide. Ak máte logo vášho podnikania, použite ho ako profilovú fotku. V prípade, že ste freelancer, použite svoju fotografiu, prípadne logo, ak nejaké máte. 

Ideálny rozmer na profilovú fotku, aby bola jej kvalita viditeľná aj po rozkliknutí je 2058×2058. Fotka sa bude vo finále zobrazovať v kruhu, a preto tomu prispôsobte aj logo či váš portrét. 

Titulná fotka by mala vizuálne doplniť vašu profilovú fotku. Určite by na nej nemalo byť to isté. Titulná fotka musí byť dostatočne zaujímavá, pretože práve na ňu sa pozrie používateľ Facebooku, keď klikne na vašu stránku. Môžete použiť statickú fotku, sériu piatich statických fotiek, medzi ktorými sa môže používateľ preklikávať alebo video. Ak chcete však použiť video, je nutné, aby bolo vopred nahraté na vašu stránku ako príspevok a ako malo viac ako 20 sekúnd. Následne ho môžete nastaviť ako titulné video. 

Ideálny rozmer na titulnú fotku je 1200×628. Majte na mysli, že titulná fotka sa mení v závislosti od toho či sa zobrazuje na desktope, tablete alebo mobile. Vyhýbajte sa zbytočnému textu, ktorý nemusí byť na mobile viditeľný. 

Základné informácie o vašom podnikaní 

Sú to tie informácie, ktoré z vás robia reálny podnik či podnikateľa aj mimo online sveta. Ak máte nikde sídlo spoločnosti, napíšte túto informáciu do základného popisu. Ak však sídlo nemáte, môžete zvoliť možnosť “nevzťahuje sa”. Doplňte vaše telefónne číslo, e-mailovú adresu a webovú stránku. Práve tieto informácie sa v budúcnosti postarajú o nové kontakty, ktoré získate. 

Ak je vaše podnikanie obchod alebo všeobecne spoločnosť s otváracími hodinami, uveďte ich. Nezabúdajte však, že práve registrujete Facebook stránku. Dostávate sa tým do sveta sociálnych sietí, ktoré nikdy nespia, a preto sa od vás očakáva odpovedanie na správy v krátkom časovom horizonte od ich prijatia.


Používateľské meno 

V minulosti úplne stačil názov Facebook stránky. V posledných rokoch sa však odporúča definovať aj používateľské meno stránky. Funguje to na úplne rovnakom princípe ako pri súkromných profiloch na Facebooku. Ide o meno či názov uverejnený za lomkou Facebook vo vyhľadávači. Pre ľudí je jednoduchšie nájsť vás, ak máte unikátne používateľské meno a nie sú to len automaticky doplnené čísla. Z tohto odkazu následne môže vytvoriť aj kratší URL odkaz. 

Viete čo od fanúšikov očakávate? 

Mali by ste. Chcete od nich získať e-mailový kontakt? Chcete, aby navštívili váš e-shop a uskutočnili nákup, alebo vám napísali priamo na Facebooku? Dajte im na to priestor. Práve na to slúži tzv. “call-to-action button”, ktorý je umiestnený vpravo pod titulnou fotkou vašej stránky. Práve kliknutím naň si môžete vybrať čo od vašich fanúšikov preferujete – správu, e-mail, návštevu webstránky.

Čo ďalej?

Vaša Facebook stránka existuje. Má všetky základné náležitosti, ktoré musí webstránka spĺňať. Vizuálne, aj textové. Vaša cesta sa však založením stránky len začala.

Publikujte prvé príspevky.

Myslite na to, že musia byť interaktívne, aby zaujali. Keď budete mať zopár príspevkov, vaša stránka bude živá. A presne to chcete! V tejto fáze pozvite vašich priateľov, aby stránku lajkli. Ak sa im bude páčil interaktívny obsah, ktorý ste predtým publikovali, žačnú naň reagovať a uvidia to ich priatelia. Zvýši sa tým celkový zásah vašich príspevkov, a tým pádom aj celej stránky. 

Ak vaša stránka začne naberať na fanúšikoch a čas na komunikáciu s nimi vám nebude stačiť, prizvite niekoho do spolupráce. Facebook stránky poskytujú možnosti viacerých rolí, takže môžete byť jediným administrátorom stránky, no môžete mať niekoľko redaktorov či editorov, ktorý sa budú starať o obsah a komunikáciu s fanúšikmi. 

Verifikujte svoj účet.

Ak chcete pôsobiť dôveryhodne, posledným krokom, ktorý je z roka na rok dôležitejším kvôli ochrane vlastníctva a copyrightu, je verifikácia vašej Facebook stránky. Získate ju žiadosťou o tzv. blue verification badge, ktorú vám udelí sám Facebook. Verifikácia je pre fanúšikov zárukou, že ste overený podnikateľ či firma.

1

0 Comments

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Sociálne siete sa z roka na rok stávajú menej bezpečným miestom a uvedomujú si to aj jeho tvorcovia. Preto už v roku 2018 Instagram zaviedol možnosť dvojitej verifikácie, inak nazývanej aj dvojfaktorové overenie. Bezpečnosť na sociálnych sieťach kedysi...

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

Ak hľadáte na LinkedIne nástroj ako Business manager na správu Facebooku a Instagramu, práve se ho našli. Volá sa Campaign manager a funguje na veľmi podobnom princípe ako spomínany Business manager. Campaign manager je nástroj od LinkedIn a slúži na vytváranie...

4 TIPY ako pripraviť sociálne siete na vianočné nákupy

4 TIPY ako pripraviť sociálne siete na vianočné nákupy

Práve sa začína obdobie vianočného ošiaľu, nakupovania vianočných darčekov a vymýšľanie prvých novoročných predsavzatí. Ako z tohto obdobia vyťažiť čo najviac na sociálnych sieťach? Nákupné správanie ľudí počas Vianoc Príchod korony zmenil nastavenie sveta...

8 dôvodov, prečo byť na sociálnych sieťach

8 dôvodov, prečo byť na sociálnych sieťach

Sociálne siete už dávno nie sú iba o Facebooku a počte likeov na profilovej fotke. Na trhu sa v uplynulých rokoch objavili ďalšie platformy fungujúce na mierne odlišných, no predsa rovnakých princípoch.

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.