Audio nahrávok vo viacerých formátoch cez poznámky po carouselové príspevky. Ešte väčšie prepájanie používateľov a tvorcov cez spolutvorbu v kanáloch či označovanie. To všetko a ešte oveľa viac prináša Instagram v jesenných novinkách.
Instagram je už aj zvuková platforma
Nedávno pribudla hudba ku klasickým statickým príspevkov a netrvalo dlho a audio prichádza aj do carousel príspevkov známych ako galérie. Takisto môžete doplniť audio nahrávky aj do vašich Notes – poznámok, o ktorých sme si hovorili v predošlom článku o novinkách.
Automatický lyrics v reels
Momentálne na Instagrame tvorcovia testujú zobrazovanie automatických lyricsov piesní a audio nahrávok. Znie vám to povedome? Právom. Toto nie je úplná novinka. Len ju premiestňujú z prostredia stories aj do reels. Tak ako pri stories, pri vložení hudby či audio nahrávky sa vám na obrazovke automaticky zobrazí text audia. Budete môcť meniť jeho zobrazenie identicky ako pri stories.
Čo nie je označené akoby neexistovalo
Už dobre viete, že označením iných tvorcov sa na jednej strane lepšie prepájate s ďalšími ľuďmi a utužujete tak vzťahy. Na strane druhej rozširujete zásah vašich príspevkov, pretože je väčšia pravdepodobnosť, že ich algoritmus ukáže aj sledovateľom označených tvorcov.
Označovanie viacerých tvorcov v stories
Označovanie Instagram bude podporovať aj naďalej, ba ešte viac. Čoskoro bude možné označiť celú skupinu ľudí jediným kliknutím priamo v prostredí stories. Momentálne musíte označovať vo vašich stories človeka po človeku, no teraz to budete môcť urobiť jedným kliknutím. Táto aktualizácia sa ešte len testuje, tak uvidíme, či sa reálne uchytí.
Označenie po publikovaní stories
Zabudli ste niekoho označiť? Nelámte si hlavu. Najnovšie správy hovoria o tom, že budete môcť označiť akéhokoľvek tvorcu aj po tom, ako vypublikujete stories. Pribudne nové tlačidlo s názvom “add mention” alebo “pridať zmienku”.
Označovanie viacerých spolutvorcov
Doteraz ste mali možnosť označiť jedného spolutvorcu príspevku, či už išlo o statický príspevok, carousel alebo reel. Čoskoro budete mať možnosť označiť až troch spolutvorcov vo všetkých týchto formátoch. V momente ako vašu žiadosť o spolutvorbu schvália, váš príspevok sa zobrazí na všetkých nástenkách spolutvorcov a opäť tak rozšírite svoj zásah.
Spolupráca je kľúč k úspechu aj na Instagrame
…a Instagram si to veľmi dobre uvedomuje. Preto sa v novinkách snaží spájať ľudí a tvoriť komunitu. Tieto dve potešia každého, kto sa teší zo spolutvorby.
Collaborations v Instagram kanáloch
V jarnom článku o novinkách som spomínala vznik Instagram kanálov, v ktorých môžete pestovať hlbšie vzťahy so svojimi fanúšikmi a interagovať s nimi na inej úrovni. Momentálne sa aj na Slovensku sprístupnila verzia tzv. spolupracovníka vo vašom kanály.
V praxi to znamená, že po vytvorení vášho vlastného Instagram kanálu môžete pozvať akéhokoľvek tvorcu, aby s vami kanál spoluvytváral ďalej. Máte vo svojej komunite človeka, s ktorým by ste chceli vytvoriť niečo spoločné? Oslovte ho, možno tak vznikne niečo unikátne a hodnotné.
Collaborative collections
V rámci uložených príspevkov ste si mohli vytvárať vlastné tzv. kolekcie. Dať im meno a ukladať si do kolekcie všetko, čo sa vám zapáči. Dnes to môžete robiť spolu s ďalšími tvorcami. V prípade, že ste social media marketéri, je to ideálny nápad aj pre spoluprácu s vašimi klientami. Vytvorenie spoločnej kolekcie, kde si môžete odporúčať hudbu k obsahu, či zbierať inšpiráciu na nový obsah.
Lajky už nie sú najdôležitejšie. Už o tom hovorí aj feed na Instagrame.
Všetci to vieme už veľmi dobre, no aj tak podľa nich posudzujeme úspešnosť našich príspevkov. Prečo? Pretože to chce od nás viac klikov, kým sa dsotaneme k ostatným štatistikám daného príspevku.
Instagram preto prišiel s novým zobrazovaním reakcií pod každým príspevkom. Kdežto predtým sa zobrazovala štatistika srdiečok spolu s vymenovaním prvým 2 tvorcov, teraz sa vedľa seba zobrazujú počty lajkov, komentárov, zdieľaní i uložení.
Čo to pre vás ako tvorcov znamená? Zamyslite sa opäť nad svojou obsahovou stratégiou. Odpovedzte si, či máte príspevky zamerané na získavanie každej z týchto reakcií. Prinášate dostatočnú hodnotu, ktorú by si ľudia radi uložili na neskôr? Prinášate unikátny obsah, ktorý by najradšej preposlali svojim priateľom či zdieľali v stories? Ste osobní, aby ste si získali ich srdcia (i doslova)?
Nové zobrazovanie reklám v reels
Instagram pracuje s možnosťou zobrazovania viacerých reklám na jednej obrazovke. Na jednej obrazovke budú mať miesto až štyri rôzne kreatívy od rôznych tvorcov. Čo to pre vás ako tvorcu znamená? Väčšia konkurencia a rýchlejšie strhnutie pozornosti vášho potenciálneho zákazníka iným smerom. Chcete ale pozitívnu správu? Toto zobrazenie budete mať pri nastavovaní ako voliteľné, no sám Instagram hovorí, že sa vám oplatí. Treba testovať a overiť si to sami na číslach vašich reklám.
Čo z jesenných noviniek na Instagrame vyplýva? Instagram zaručene ide smerom spolupráce a prepájania viacerých tvorcov. Otvorte oči a rozhliadnite sa, kde je váš potenciálny spolupracovník, s ktorým sa môžete podeliť o váš zásah a on môže urobiť to isté.
Držím vám palce na vašej ceste spolutvorby.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments