Plánovanie príspevkov vám môže ušetriť kopec času a prinúti vás rozmýšľať nad tvorbou obsahu strategicky. V nasledujúcom návode vám ukážem ako na to krok po kroku s použitím Meta Business Suite a nástroja Planner, ktorý má k dispozícii každá Facebook stránka.
Návod ako plánovať príspevky cez Facebook krok po kroku
Prejdite na vašu Facebook stránku a v pravom hornom rohu kliknite na profilovú fotku stránky.
Po rozkliknutí sa vám zobrazí nová lišta vpravo, hneď pod profilovou fotkou. Tu kliknite na “Meta Business Suite”.
Po kliknutí na Meta Business Suite na pravej lište kliknite na “Planner” a zobrazí sa vám veľký plánovací kalendár, kde uvidíte aj vaše predchádzajúce príspevky a takisto archív príspevkov, ktoré ste publikovali v minulosti.
Extra tip: Ak spravujete viac biznis profilov na Facebooku, skontrolujte si, či sa nachádzate v profile, ku ktorému idete naplánovať príspevky. Skontrolujete to pohľadom na profilovú fotku Facebook stránky umiestnenú tentokrát nie v pravom, ale v ľavom hornom rohu.
Plánovanie príspevkov v Planneri
Ak chcete naplánovať príspevok, stačí, ak v pravom hornom rohu rozkliknete tlačidlo “Create post” / “Vytvoriť príspevok”. Máte na výber z vytvorenia klasického príspevku, príbehu – story, alebo filmového pásu – reel. Zvoľte príspevok. Meta Business Suite vám automaticky zobrazí nové okno, v ktorom môžete vytvoriť príspevok po vizuálnej aj textovej stránke.
Ako publikovať na Facebooku aj na Instagrame naraz?
Ak chcete príspevok publikovať na Facebooku aj na Instagrame naraz, stačí, ak v prvom kroku plánovania príspevku zakliknete obe platformy. Text príspevku viete potom osobitne prispôsobiť pre Facebook a Instagram.
V ďalšom kroku plánovania príspevkov si môžete vybrať aké médium budete publikovať. Bude to statická fotka či vizuál, alebo video? Pri oboch možnostiach si môžete zvoliť možnosť “Upload from desktop”/ “Vložiť z počítača”.
V ďalšom kroku je nutné vložiť vami pripravený text k príspevku do poľa “Text”. Všimnite si tu nad poľom “text” možnosť “Customize post for Facebook and Instagram”. Po zakliknutí tohto políčka môžete pozmeniť text na Facebooku a Instagrame, no celé ďalšie plánovanie mimo textovej časti ostane jednotné.
Nezabudnite do vášho textového poľa vložiť aj emojis na dotvorenie atmosféry textu. Inšpiráciu na emojis nájdete v textovom poli v pravom dolnom rohu s ikonkou smajlíka.
Prečo nepublikovať to isté na Facebook a Instagram?
Pozmeniť text na Instagrame a Facebooku odporúčam z dvoch dôvodov. Na Facebooku môžete pridať k príspevku linky, ktoré sú klikateľné. Publikum teda môžete smerovať priamo na stránku mimo Facebooku. Na Instagrame to možné nie je. Tam je nutné uviesť textovo “Viac na linku v BIO”, kde sa publikum môže reálne prekliknúť na vami želanú stránku.
To isté platí pri hashtagoch (#), ktoré na Instagrame spĺňajú vyhľadávacie funkcie pre publikum, no na Facebooku takto nefungujú. Tam sú teda zbytočným textom, ktorý publikum skôr otravuje.
Ďalším krokom pri plánovaní príspevkov v prípade Instagramu je teda doplnenie hashtagov. V textovom poli v pravej dolnej časti nájdete ikonku #. Po kliknutí na ňu sa vám zobrazí nové pop-up okno, v ktorom môžete zadať hashtagy, príp. si jednotlivé # uložiť na ďalšie použitie.
Na kedy plánovať publikovanie príspevkov na Facebooku a Instagrame?
Posledným no veľmi dôležitým krokom je určenie času publikovania príspevku. Je to posledné pole pri plánovanom príspevku a opäť sa vás opýta na čas publikovania na Instagrame a Facebooku.
TIP: V planneri častokrát uvidíte, kedy ste mali v minulosti dobré interakcie na vašich príspevkoch a sám vám odporučí časy publikovania ďalších príspevkov do budúcnosti.
Neexistuje správna odpoveď na otázku: “Kedy publikovať?”. Je to závislé od toho, pre koho tvoríte obsah. Zamyslite sa nad vašou cieľovou skupinou. Ako vyzerá ich deň? Kedy stíhajú prísť na siete? Práve v tomto čase by ste im mali naservírovať váš príspevok.
Posledný tip k správnemu načasovaniu je, aby ste v dobe vypublikovania boli online aj vy sami. V prípade, že budete mať na váš príspevok reakie, môžete na ne instantne reagovať a algoritmus váš príspevok posunie ďalej, novému publiku.
Nech sa vám darí plánovať dopredu po čo najdlhšiu dobru. Tak sa rodia majstri sociálnych sietí.
Vaša #socialspirit 💛
0 Comments