jesenné novinky na instagrame

Jesenné novinky na Instagrame

Kategórie: Články

Instagram prichádza s ďalšími vylepšeniami pre tvorcov obsahu. Prináša efektívne riešenia na zjednotenie videoobsahu, recykláciu aj jednoduchšie dohľadanie tvorcov. Okrem toho sa predplatné vo forme Instagram Subscription nezadržateľne blíži aj na Slovensko. Ste pripravení monetizovať svoj obsah?

Recyklácia obsahu vďaka stories archívu

Príbehy, ktoré vytvoríte a zdieľate na Instagrame, sa automaticky uložia do vášho archívu príbehov, pokiaľ máte túto možnosť zapnutú. Prečo to tak robiť? Z jednoduchého dôvodu. K archívovanému obsahu sa môžete vrátiť a znova ho publikovať. Je veľká pravdepodobnosť, že to, čo fungovalo nedávno, bude fungovať na vaše publikum stále. Recyklujte a nemajte strach, že si niekto váš obsah spred roka bude pamätať. 

Postup Zapnutia alebo vypnutia archívu príbehov:

  1. Ťuknutím na profil alebo na vašu profilovú fotku vpravo dole prejdete na váš profil.
  2. Ťuknite na viac možností v pravej hornej časti (ikonka s troma čiarkami), potom ťuknite na “Nastavenia”.
  3. Ťuknite na “Súkromie” a potom na “Príbeh”.
  4. Vedľa položky “Uložiť príbeh do archívu” ťuknite na “Zapnúť”.

Odporúčané reels zjednodušia vyhľadávanie vášho profilu

Po zobrazení všetkých najnovších príspevkov z účtov, ktoré sledujete, sa vám na Isntagrame zobrazia navrhované príspevky. Po novom už aj navrhované reels. Tieto odporúčané alebo navrhované reels sa vám zobrazia na základe údajov, ktoré od vás Instagram získal, napr.:

  1. Vaša aktivita: Koho sledujete, aké príspevky sa vám páčili v minulosti, ktoré ste si  uložili alebo komentovali.
  2. Vaše spojenia : S akými účtami interagujete, z akej oblasti sú.  
  3. Informácie o príspevku: či má príspevok tendenciu byť virálnym, ako ostatní na Instagrame interagujú s príspevkom, kedy alebo kde bol uverejnený.
  4. Informácie o účte: Koľkokrát ľudia interagovali s týmto účtom za posledné týždne.

Majte na pamäti, že navrhované príspevky vidí každý úplne iné, na základe toho, ako sa ako používateľ na sociálnych sieťach správa. Vy ako tvorca na sociálnych sieťach môžete urobiť to, že budete vytvárať obsah, ktorí bude rezonovať s vašou cieľovou skupinou. Tá ho následne podporí svojou interakciou (like, komentár, zdieľanie, uloženie) a predpoklad, že sa váš príspevok zobrazí novému publiku je stále väčší.

Instagram subscription

Počas jari túto novinku Instagram avizoval a teraz sa postupne testuje v zahraničí. O čo ide? Instagram Subscriptions umožní tvorcom speňažiť svoj účet na Instagrame. Umožní tvorcom, aby netvorili len obsah zdarma, tak ako to bolo doteraz. Tvorcovia budú môcť tvoriť exkluzívny obsah pre predplatiteľov, ktorí budú tvorcovi priamo cez Instagram platiť pravidelný mesačný poplatok. Čo všetko budete môcť fanúšikom v rámci predplatného pripraviť?

Chaty s odberateľmi, ktorí využívajú Messenger, sa budú dať vytvárať priamo z doručenej pošty alebo z príbehu autora a automaticky sa ukončia po 24 hodinách. Čety odberateľov budú limitované pre 30 ľudí, takže sa tým zabezpečí intímnejšia atmosféra a bezpečnejšie prostredie.

Exkluzívne príspevky a reels iba pre odberateľov, s tým, že si daný obsah môžu vaši predplatitelia uložiť, a kedykoľvek sa k nemu vrátiť. Samozrejme, pokým budú platcami predplatného, ktorého výšku si určíte vy.

Exkluzívna značka pre všetkých predplatiteľov, ktorých budete vedieť vy ako tvorca jednoducho odlíšiť od vašich ostatných sledovateľov.

Predplatné ešte na Slovensko neprišlo, no dni sa krátia a čoskoro tu tá možnosť bude. Zamyslite sa preto nad tvorbou svojho obsahu na sociálnych sieťach. Čo je pre vás OK komunikovať zadarmo a v čom vidíte už takú hodnotu, že by si za to ľudia mohli zaplatiť?

Reels novinky na Instagrame

Reels je na Instagrame stále nový formát, ktorý prechádza neustálymi vylepšeniami. Pred nedávnom prišli nálepky zo stories medzi reels, no iba v oklieštenej podobe. Tvorcovia z Instagramu pracujú na tom, aby ste v reels mohli nájsť rovnaké zastúpenie interaktívnym nálepiek ako v samotných stories. Ako ďalšia nová nálepka pribúda práve “Vlastné”.

A keď sme už pritom, čo zo stories má prejsť aj medzi reels, tak sú to štatistiky. Konečne budete mať možnosť pozrieť sa hlbšie a porozumieť čo vám hovoria čísla za týmito dynamickými videami. Nezabudnite si štatistiky sledovať, aby ste vedeli, čo vám reále funguje a čo nie. Na základe toho sa potom môžete rozhodnúť aký typ reels budete publikovať viac a naopak, ktorým sa v budúcnosti vyhnete.

Instagram testuje viac linkov v bio

Väčšina z nás má na Instagrame zásadný problém. Tým problémom je jediný link, ktorý sa dá vložiť do BIO. Momentálne väčšina tvorcov, ktorí majú širokú ponuku a veľa komunikačných posolstiev na Instagrame využíva služby tretej strany, a to www.linktr.ee , vďaka ktorej na Instagrame síce máte jeden link, no smeruje na rozestník, kde môžete vložiť toľko linkov koľko chcete. Toto chce, samozrejme, vziať Instagram pod svoje krídla, takže veríme, že čoskoro to bude realitou. 

Zamyslite sa, čo všetko by ste potrebovali v rámci vášho Instagram profilu odkomunikovať? Koľko linkov by ste potrebovali? Čo by na nich bolo? Určite odporúčam priamy link na vaše produkty a služby, aktuálnu ponuku, referencie či častokladené otázky.

60 – sekundové stories 

Instagram pokračuje v zjednocovaní video obsahu na platforme. Najprv zrušili IG TV, neskôr zrušili aj klasické videá a teraz zjednodcujú dĺžku stories. Ak ste teraz publikovali minútový príbeh, Instagram vám ho automaticky rozdelil do štyroch blokov, ktoré ste mohli osobitne otextovať a onálepkovať. Teraz však automaticky publikuje video ako celok. 

Čo to znamená pre tvorcov? Je to výzva, pretože vaši fanúšikovia si budú musieť pozrieť celé vaše video bez pretáčania, aby sa dostali k pointe. Vy ako tvorcovia budete musieť veľmi zaujať, aby vaše publikum reálne video dopozeralo do konca. Nevýhodou je aj to, že budete môcť použiť pri minútovom príbehu len jednu formu nálepky. Zamyslite sa, ako môžete zlepšiť vašu stories stratégiu , ako tvoriť interaktívne stories a neunudiť pri tom svoje publikum.

Sociálne siete neustále napredujú. Nezaspite na vavrínoch a napredujte s nimi. Ak neviete, ako môžete tieto novinky implementovať do vašej stratégie, napíšte mi. Rada vám pomôžem.

0

0 Comments

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú.  Social media výzva roku 2023 ...

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Ako získať Autorizáciu na publikovanie na Facebook stránke?

Facebook zvyšuje bezpečnosť tvorcov a nimi spravovaných Facebook stránok. Od tvorcov, ktorí spravujú stránky s vysokým potenciálom zásahu, vyžaduje po novom autorizáciu na publikovanie. V praxi to znamená, že keď dostanete od Facebooku výzvu na autorizáciu, musíte...

Letné instanovinky

Letné instanovinky

Letu sa hovorí síce uhorková sezóna, ale na príchod noviniek , aktualizácií a vylepšení na sociálnych sieťach to neplatí. Pozrite sa čo si tvorcovia z Isntagramu pre vás pripravili a rovno sa zamyslite, ako to môžete využiť pre vašu značku. Creator marketplace...

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Prečo a ako nastaviť dvojitú verifikáciu na Instagrame?

Sociálne siete sa z roka na rok stávajú menej bezpečným miestom a uvedomujú si to aj jeho tvorcovia. Preto už v roku 2018 Instagram zaviedol možnosť dvojitej verifikácie, inak nazývanej aj dvojfaktorové overenie. Bezpečnosť na sociálnych sieťach kedysi...

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

4 KROKY ako založiť Campaign manager na LinkedIn

Ak hľadáte na LinkedIne nástroj ako Business manager na správu Facebooku a Instagramu, práve se ho našli. Volá sa Campaign manager a funguje na veľmi podobnom princípe ako spomínany Business manager. Campaign manager je nástroj od LinkedIn a slúži na vytváranie...

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.