Jarné novinky na sociálnych sieťach v 2024

Kategórie: Články

Pozmenenie algoritmu na Instagrame podporí originálny obsah. Stories prišli s novými nálepkami. Na LinkedIne si môžete zahrať online hry, ktoré podporujú myslenie a mám štatistiky, ktoré vám prezradia aké sú tohtoročné trendy na základe reálnych čísel a dát.

Ako sa vyvíjajú sociálne siete?

V tomto roku sme prekročili hranicu 5 biliónov používateľov sociálnych sietí. To znamená, že 62.3% svetovej populácie je už na sieťach. Medziročne narástli registrovaní užívatelia na sieťach o 5.6% v porovnaní s minulým rokom.

To znamená, že každú sekundu sa na sociálnych sieťach registruje v priemere 8 ľudí a tí neustále pribúdajú. Stále má teda význam tvoriť na sieťach obsah a prezentovať seba, svoju prácu a svoju značku.

S možnosťami sociálnych sietí sa môžete dostať aj na iné trhy. Stačí tvoriť obsah v cudzom jazyku a preniknúť k zahraničnému publiku. Predtým než sa do toho pustíte však odporúčam urobiť si prieskum trhu, na ktorý vstupujete.

Každú sekundu sa na sieťach registruje 8 ľudí.

Humor na sieťach už nie je najdôležitejší. Tak čo potom?

Štatistiky Hootsuite z roku 2023 ukázali, že obsah, ktorý má najväčšie počty zdieľaní, nie je ten zábavný a vtipný. Teraz si možno mnoho z vás, ktorých nebaví “šaškovať na sieťach” odfúkli spokojnosťou. 

Najviac zdieľaní v roku 2023 mal obsah, vďaka ktorému sa sním publikum mohli stotožniť a súhlasiť s obsahom daného príspevku alebo jeho perspektívou (44% zdieľaní) alebo ak mal publikovaný obsah informatívny charakter s pridanou hodnotou (29%). Humor však stále ostáva v TOP 3 najzdieľanejšieho obsahu s 27%.

aký obsah má najviac zdieľaní na sociálnych sieťach

Platená reklama na sieťach sa mení

Platenú reklamu používa z roka na rok viac spoločností aj jednotlivcov. Uvedomujú sú zásah, ktorý vďaka nej môžu dosiahnuť. Veď sme prekročili hranicu 5 biliónov používateľov. V roku 2023 sa výdavky na reklamu na sociálnych sieťach zvýšili o celých 11%. Uvidíme, ako to porastie v roku 2024.

To má však za následok to, že priemerná cena za kliknutie (CPC) rastie tiež. V praxi to znamená, že za 1 konverziu zaplatíme stále viac peňazí. Konkrétne o 14% viac v roku 2023 v porovnaní s rokom 2023. Viedlo to k významnému poklesu celkového počtu zobrazení vašej reklamy vo vyhľadávaní.

Platená reklama počas uhorkovej sezóny bola niekedy vnímaná ako vyhodené peniaze do vzduchu, pretože sú všetci vonku a nie na sieťach. To sa však v roku 2023 zmenilo tiež. “Prázdninové” výdavky na reklamu na sociálnych sieťach sa zvýšili medziročne približne o 15%, pričom výdavky v porovnaní s obdobím od júla do septembra vzrástli medzikvartálne o 26,8%. Nepovoľte vo vašej komunikácii počas letných mesiacov, mohli by ste tak prísť o zásahy, ktoré máte počas roka. Zároveň môžete zvážiť platenú reklamu tiež, určite bude lacnejšia ako pred vianočnými sviatkami.

platená reklama počas uhorkovej sezóny

Ako sa vyvíja LinkedIn a koho na ňom nájdete?

V jednoduchosti povedané: mladých profesionálov. Viac ako polovica (51.6%) aktívnych používateľov na LinkedIne má 25 až 34 rokov. To sú samozrejme celosvetové štatistiky, ktoré sa môžu na lokálnych trhoch líšiť. Väčšina LinkedIn používateľov je stále z oblasti Spojených štátov amerických (USA), z toho viac ako jedna štvrtinu tvorí Severná Amerika. 

LinkedIn napriek tomu stále rastie v celom svete, nie len v Amerike. medziročne narástol o 14% a momentálne na ňom môžete zasiahnuť až 1 milión LinkedIn členov.

Instagram mení algoritmus. Podporí originálne profily i obsah

V minulosti algoritmus podľa slov Instagramu fungoval tak, že väčšie profily sa stávali väčšími a tí, čo nasledovali trend a úspešný obsah pretvorili po svojom, mali väčší dosah ako menší tvorcovia, ktorí tvorili pôvodný obsah. V rámci podporu kreatívnej ekonomiky sa rozhodli, že pozmenia algoritmus, aby aj malí tvorcovia mali vyššie zásahy a tvorili tak obsah, v’’aka ktorému používatelia ostanú na platforme dlhšie.

V praxi to vyzerá nasledovne:

  1. Instagram odstráni z odporúčaného obsahu také profily, ktoré opakovane (10x a viac za posledných 30 dní) uverejňujú cudzí obsah.
  2. Medzi odporúčaným obsahom budú už len pôvodné originálne príspevky, prípadne obsah, ktorý bol podstatne upravený (napr. remix, meme, kompilácia s paródiou).
  3. Pridajú štítok k repostovanému obsahu, aby používateľov aktívne presmeroval na pôvodného tvorcu obsahu.
Instagram mení algoritmus. Podporí malých tvorcov.

Čo to pre vás znamená? Akýkoľvek nový obsah, ktorý vytvoríte, bez ohľadu na to, aký veľký profil na Instagrame máte, bude mať vyšší počiatočný dosah. Tie príspevky, ktoré získajú na začiatku najväčšiu mieru zapojenia, dostanú automaticky väčší zásah a s ním potenciál oslovenia nových publík a rast profilu ako takého.

Ako vyzerá vývoj predplatného Meta Subscription?

Instagram zverejnil dáta z využívania službu Meta Subscription –  predplatného modelu pre tvorcov. Už viac ako 2 milióny ľudí si na sieťach ako Instagram a Facebook predpláca obsah. Na druhej strane len 4,3 % tvorcov zarobí z predplatného viac ako 100-tisíc dolárov ročne.

Predtým než si vymyslíte váš model predplatného, musíte požiadať o tzv. Meta Verification. Celý návod nájdete tu.

Facebook skupiny a obmedzenia živých vysielaní

Od apríla Facebook odstránil možnosť usporiadania živých vysielaní v skupinách s pomocou treťostranových aplikácií ako sú napríklad Zoom, Streamyard a pod. Ak ste do tohto momentu na Facebook skupinách zvykli robiť živé vysielania, môžete v tom pokračovať, avšak len s pomocou Facebook streamovacích možností, ktoré sú v porovnaní s tými tretími stranami veľmi jednoduché. Môžete však pokojne zdieľať prezentáciu pred svojim publikom.

Na druhej strane môžete zvážiť, ako vašich fanúšikov dostať mimo platformy Facebook – priamo na ZOOM alebo Streamyard či iné platformy. Pomôže vám to zamyslieť sa nad tvorbou obsahu “zadarmo” a lepšie uchopenie nákupnej cesty vašich fanúšikov aj zákazníkov. Na Instagrame fungujú živé vysielania bez zmeny.

Jarné novinky na sociálnych sieťach 2024

Dlhšie a hodnotnejšie carousely

Instagram momentálne testuje funkcionalitu, vďaka ktorej sa vybraným používateľom zobrazí možnosť, ktorá je dnes limitovaná počtom 10. Hovorím o galériách alebo carouseloch, do ktorých budete môcť čoskoro vložiť viac obsahu a s tým aj viac hodnoty. Čím dlhší obsah, tým viac času vaše publikum strávi na Instagrame, a to je jeho cieľom. Dbajte však na to, aby ste pozornosť publika nestratili už po prvom slide.

Notes ako nový formát so všetkými vychytávkami

Notes (poznámky) sa v minulom roku uchytili. Instagram im prikladá na vážnosti aj tým, že do nich vkladá stále nové možnosti. Najprv sa zobrazovali len v sekcii správ, po novom ich už nájdete aj vo vašom BIO. Môžete k nim pridať zvuk, obrázok i video. Začali ste ich už využívať pravidelne? Ak nie, začnite!

Nové nálepky v stories 

Stories je posledné roky obľúbeným formátom na Instagrame. Mne sa potvrdilo z vlastného stories prieskumu, že ľudia po otvorení appky najprv pozerajú stories a potom ostatné formáty. Aj preto Instagram stále podporuje stories novými interaktívnymi nálepkami.

Po novom prichádza s týmito:

Frames

Nálepka rámiku ako z Instax foťáka, ktorá je prvotne čistobiela a až po ťuknutí na ňu sa vám odhalí, čo je na nej odfotené. Na bielom rámiku pritom vidieť dátum, kedy bola fotka odfotená. Koncept, ktorý vzbudzuje zvedavosť a vo vašej komunikácii sa s ním môžete kreatívne vyhrať.

Zdroj: Instagram

Add you own music

Instagram podpdoruje originálny obsah, malých tvorcov a spolu s ním aj vlastnú hudbu či nahrávku. Túto možnosť pridal po novom už aj ako nálepku do stories. Nesie názov “Add your own music / pridať vlastnú hudbu”. Tvorcom pomôže v autentickejšom zobrazení aktuálnej situácie. 

Zdroj: Instagram

Reveal

Nálepka, do ktorej môžete vpísať zvedavú otázku alebo informáciu, no až po kliknutí na ňu fanúšik zistí odpoveď. Ďalšia nálepka podporujúca zvedavosť vášho publika. V porovnaní s Frames tentokrát ide vyslovene o textový obsah, nie vizuálny a interagujete formou súkromnej správy tvorcovi danej story i nálepky.

Kvalita nad kvantitu? V reels už áno.

Instagram testuje novú funkciu vo filmových pásoch (reels). Cieľom je, aby používatelia mali čo najlepší vizuálny zážitok z pozerania video obsahu. Sprístupnia im tzv. Clear Mode, ktorý bude možné aktivovať dlhým ťuknutím na ikonku. Po jeho zapnutí sa stratia všetky popisy, možnosti reakcií a celé užívateľské rozhranie. Ostane len používateľ a video zážitok. Do popredia to prináša metriku “dĺžka zhliadnutia”.  Viac o jednotlivých štatistikách na sociálnych sieťach nájdete tu.

Snažte sa, aby vás obsah prinútil človek, pozerať ho dlhšie. V reels o to pôjde viac ako o získavanie reakcií. Zároveň však môže ísť aj o novú výzvu k akcii, kde svojich fanúšikov vyzvete, aby si nastavili clear mode. 

LinkedIn prichádza s hrami

LinkedIn si uvedomuje, kto je jeho cieľovka, no zároveň aj potrebu toho, aby ľudia na platforme strávili viac času. Aj preto prišiel v apríli s možnosťou zahrať si online hry. Tie majú podporiť myslenie mladých profesionálov. Pozrite si ich kampaň tu:

Zdroj: Youtube

Prečítajte si o posledných novinkách a trendoch na sieťach a nestraťte prehľad:

Vaša #socialspirit 💛

0

0 Comments

4 TIPY ako pripraviť sociálne siete na vianočné nákupy

4 TIPY ako pripraviť sociálne siete na vianočné nákupy

Práve sa začína obdobie vianočného ošiaľu, nakupovania vianočných darčekov a vymýšľanie prvých novoročných predsavzatí. Ako z tohto obdobia vyťažiť čo najviac na sociálnych sieťach? Nákupné správanie ľudí počas Vianoc Príchod korony zmenil nastavenie sveta...

8 dôvodov, prečo byť na sociálnych sieťach

8 dôvodov, prečo byť na sociálnych sieťach

Sociálne siete už dávno nie sú iba o Facebooku a počte likeov na profilovej fotke. Na trhu sa v uplynulých rokoch objavili ďalšie platformy fungujúce na mierne odlišných, no predsa rovnakých princípoch.

SOCIALSPIRIT.sk

Chcete vedieť viac
o sociálnych sieťach?

Stačí, ak začnete odoberať newsletter a celý vesmír sa spojí, aby ste o nich vedeli všetko.